Açık havada yapılan sporları seviyor musunuz? Şanslısınız, ülkemiz dört mevsim spor yapabileceğiniz bir konuma sahip. Kış aylarında kar altındaki Doğu bölgelerimizde, yaz aylarında ise yüksek sıcaklıkların görülebildiği Batı ve Güney bölgelerimizde hava şartlarına karşı biraz daha tedbirli olmanız gerekse de yıl boyu kesintisiz bir spor rutininiz olabilir.

Koşmak, her zaman ve her yerde yapabileceğiniz harika egzersizlerden biridir. Yani, koşmayı yıl boyu yaşam tarzınıza göre uyarlayabileceğiniz bir rutin haline getirebilirsiniz. İşte her hava durumunda güvenle ve rahatlıkla koşmaya devam edebilmenizi sağlayacak bazı püf noktaları.

1.Zamanı doğru seçin

Düzenli bir rutin belirlemek, egzersizi hayatınızın ayrılmaz bir parçası haline getirmek için çok faydalıdır; bu yüzden, her hafta aksatmadan bağlı kalabileceğiniz bir güne ve zamana karar verin. Rutininizi mevsim değişimlerine göre ayarlamanız gerekebilir. Örneğin, yaz mevsiminde hava çok ısınmadan, sabahın erken saatlerinde ya da akşam güneş batarken koşmak sizi daha az zorlayacaktır.

Mümkünse, kış mevsiminde gün ışığından faydalanabileceğiniz saatler seçmeye çalışın bu şekilde koşarken burnunuz çok üşümeyecek ve motivasyonunuz çok düşmeyecektir.

2. Doğru ekipmanları kullan

Doğru ayakkabılarla eklemlerinizi korumanız çok önemlidir ve size en uygun koşu ayakkabılarını bulmanız için ayaklarınızı yere nasıl bastığınızı analiz eden mağazalar mevcuttur. Acil durumlar için telefonunuzu yanınıza almalısınız; bu yüzden, fermuarlı cepleri bulunan koşu giysilerini tercih edin. Kış mevsiminde rüzgar geçirmeyen bir ceket, saç bandı ve eldiven kullanmanız doğru bir tercih olacaktır.

3. İzlediğiniz yolu değiştirin

Düzenli olarak yaptığınız her faaliyet bir süre sonra sıkıcı gelmeye başlayabilir. Farklı güzergahlar belirleyin ve yeni bölgeleri keşfedin. Koşmak, doğayı keşfetmek ve yeni yerler görmek için harika bir fırsat olsa da, belli bir güzergahı izlemeyi unutmayın ve kaybolma ihtimaline karşı telefonunuzdan GPS’i açın.

4. Koşarken temponuzu değiştirin

İdeal olarak, farklı yoğunluklarda antrenman yapmak en iyi sonucu elde etmenizi sağlar. Örneğin ilk 5 dakika yürüdükten sonra 15 dakika tempolu koşabilirsiniz, 10 dakika hızlanabilirsiniz, sonra başa dönerek aynısını tekrarlayabilirsiniz.

5. Isınma ve soğuma hareketleri yapın

Hangi mevsimde olursanız olun ısınmak çok önemlidir. Yaralanmaları önlemek için kaslarınızı esnetin ve hafif bir tempoyla koşmaya başladıktan bir süre sonra hızlanın. Benzer şekilde, koşuyu tamamlarken birkaç dakika boyunca tempoyu düşürdükten sonra esneme hareketleri yapın.

Bazen, soğuk kış aylarında egzersiz yapmak için motivasyona ihtiyaç duyarız. Böyle zamanlarda, birlikte koşabileceğiniz bir arkadaş sizi motive edecektir. Alternatif olarak, bir yarışa veya maratona hazırlanma gibi bir hedef belirlemeniz de vazgeçmeden devam etmenizi sağlayabilir.

6. Kendinizi ödüllendirin

Hayatta emeklerinizi ve başarılarınızı takdir etmeniz çok önemlidir; egzersiz de bu konuda bir istisna değil. Başarılı bir koşudan sonra en sevdiğiniz yemek veya sizi mutlu eden bir şey ile kendinizi ödüllendirmekten korkmayın. Antrenman yapmak hayatınızdaki pozitif bir unsur olmalıdır, kendinizi ödüllendirmeniz de bu konudaki pozitif düşüncelerinizi pekiştirmek için çok iyi bir yoldur.

Koşu sporu ruhsal ve fiziksel sağlık için birçok faydaya sahip olsa da vücudunuz için yorucu olabilir. Her zaman en iyi performansı sergileyebilmek için sağlığınıza özen gösterin, kontrollerinizi aksatmayın ve Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortasını inceleyerek kendinizi ve ailenizi güvence altına alın.

Şimdi haydi koşuya!

px Bir mevsim değil dört mevsim koşun! Nasıl mı?