Egzersiz daha akıllı olmamızı sağlar, enerjimizi kahveden fazla artırır ve mutluluk hormonları salgılanmasına önayak olur. Egzersiz, beynin çalışmasını etkileyerek öğrenmeyi ve fiziksel performansı artırır. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, masa başında çalışan bireylerin günde en az yarım saat egzersiz yapmasını tavsiye ediyor. Ancak birçok kişi yoğun iş hayatı nedeniyle spor yapacak zamanı bulamadığını ifade eder.

İşte rutininizi düzenleyerek çalışmanın arasına egzersiz sıkıştırmanın birkaç yolu. 

Otomobil, metro veya otobüs… İşe nasıl gidiyor olursanız olun karnınızı şekillendirmeniz mümkün. Oturduğunuz yerde dar bir kot pantolonun fermuarını çekiyormuş gibi karın kaslarınızı sıkın. Yavaşça nefes verin, 15 saniye kaslarınızı sıkın, gevşetin ve tekrarlayın. Otomobilinizi biraz uzağa park ederek veya metrodan bir durak önce inerek kısa bir yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin. 

On dakika boyunca merdiven kullanmanın enerjinizi kahveden bile daha fazla artırdığı ortaya koyulmuştur. İşe vardığınızda, asansör yerine merdivenleri tercih edin. Mümkünse, internet üzerinden iletişim kurmak yerine iş arkadaşınızın masasına yürüyün ve işle ilgili konuları eğer mümkünse yürüyerek konuşmayı önerin. 

Masanızda geçireceğiniz zaman, karın kaslarınızı ve belinizi şekillendirmenizi sağlayacak. Bacaklarınızı uzatın, 15 saniye boyunca yerden kaldırın ve geri indirin. Karın kaslarınızı çalıştırmak için bu egzersizi tekrarlayın. Belinizi çalıştırmak için oturduğunuz yerde sağa sola dönmeyi deneyin. Sırtınızı düzleştirin, omuzlarınızı indirin, karın kaslarınızı sıkın, nefes verin ve yavaşça sağa ve sola dönün. 

Ayrıca, öğle molasından maksimum derecede yararlanmalısınız ve bu sürede egzersiz yapmaya öncelik vermelisiniz. Birçok spor salonu 30 dakika veya daha kısa süren yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman dersleri vermektedir. Bunu yapmanız mümkün değilse yürüyüşe çıkın, parkta plank yapın ve mekik çekin, ya da günlük işlerinizi yüksek tempoda yürüyerek yapın. Bir iş arkadaşınız ile kısa bir gezintiye çıkmanız bile zihninizi boşaltacak ve öğleden sonraki üretkenliğinizi artıracaktır. 

Son olarak, aktivite düzeyinizi ölçmek için bir adımsayar satın alın veya akıllı saatinizden yararlanın ve her gün attığınız adım sayısını artırmak için günlük, haftalık ve aylık hedefler belirleyin. Böylece, motivasyonunuz düşmeyecek ve kendinizi daha hareketli olmaya teşvik edeceksiniz. 

 

px Çalışırken Egzersiz Yapmanın Yolları