Father and daughter stretching before a run.jpg

Çocuklar doğuştan enerji doludur. Eğer onlara antrenman yapmanın önemini öğretme niyetindeyseniz, bilin ki doğru yoldasınız. Çünkü ağaç yaş iken eğilir. Fiziksel aktivitenin fiziksel ve zihinsel sağlık için sayısız faydası vardır; çocuklarınızı düzgün ve düzenli antrenman yapmaya teşvik etmeniz ise bu faydaları ömür boyu görmelerini sağlar. İşte çocuklarınızın güvenli ve güçlü bir teknik ile koşmaya başlamasını sağlamaya yönelik bazı ipuçları…

Teknikte uzmanlaşma

Güvenli koşmak, doğru tekniği kullanmakla başlar. Bu, gövdenin düz tutulmasını, dirseklerin 90 derece açıyla bükülmesini ve başın dik tutulmasını kapsar. Diğer unsurlar arasında ise maksimum güç için öndeki dizin yükseğe kaldırılmasının ve arkadaki bacağın düz tutulmasının yanı sıra, adımların başlangıçta kısa ve hızlı atılması ve hızlandıkça daha uzun adımlar atılması yer alır.

Çocuğunuzun karşısında durun ve yerinizde koşma alıştırması yapın, ardından yavaş tempoda koşmaya geçin. Hedefler belirleyerek, müzik dinleyerek veya arkadaşlarını da derslerinize dahil ederek eğlenin. Ayrıca, çocuğunuzun ayaklarının ve eklemlerinin korunmasını sağlamak için doğru ayakkabıyı almanız çok önemlidir.

Birlikten kuvvet doğar

Siz nerede olduğunu merak etmeden çocuğunuzun keyifle koşabilmesi için yöntemler keşfedin. Örneğin, okuldan sonra antrenman yapabileceği kulüpleri ve yerel koşu gruplarını deneyebilirsiniz. Çocuğunuz çok küçük değilse, yaşadığınız çevrede bir rota planlamasına yardımcı olabilirsiniz. Kalabalık yerlerden uzaklaşmamalarını ve gece koşmamalarını sağlamayı sakın göz ardı etmeyin. Reflektörlü bir ceket satın almanız faydalı olabilir ve çocuğunuzun bir cep telefonu taşıması iyi bir fikirdir.

Doğru zamanlama

Antrenman yapmak çocukların kemiklerini ve kaslarını güçlendirmeye yardımcı olduğu için, Dünya Sağlık Örgütü 5 yaşından küçük çocukların hiçbir zaman uzun süre boyunca hareketsiz kalmamasını öneriyor. 5 – 17 yaş arası çocuklar günde en az bir saat antrenman yapmalıdır ve bu sürenin çoğu, koşma da dahil olacak şekilde, aerobik antrenmandan oluşmalıdır. Esas önemlisi, bu antrenmanın tek seferde yapılması gerekmez, gün boyu kısa antrenman seansları halinde yapılabilir.

Son olarak, çocuğunuzu teşvik etmeniz ve aktivite çocuğunuza yeterli geldiğinde baskı yapmamanız çok önemlidir. Bol bol koşmak çocuğunuzun sağlığı için son derece faydalı olsa da fark etmeden çok fazla yorulabilir; bu yüzden, vücudunun tepkilerine dikkat etmeye ve yorulduğunda durmaya teşvik edin.

Hem bu yazımız hem de aşağıdaki sağlıklı yaşam içeriklerimiz ile iyi alışkanlıklara erkenden başlama fırsatını kaçırmayın!

Kahvaltının gerçekten de günün en önemli öğünü olma sebebi

D Vitamini nedir ve neden bu kadar önemlidir?

İnfografik: Diş bakımı için faydalı ipuçları

 

px Çocuklarınıza doğru koşmayı öğretmenin ve sevdirmenin yolları

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0