Lise, üniversite, yeterlilik testleri, ara sınavlar… Çocuklar eğitim hayatı boyunca sınavdan sınava koşarken ebeveynler olarak siz de bu koşturmacanın içinde çocuğunuzla birlikte strese giriyorsunuz. Kabul etmemiz gerekir ki kimse sınavları iple çekmez! Ancak çocuklar düzgün sınava hazırlanmamışsa, büyük bir baskı altında olduğunu hissediyorsa veya fiziksel olarak iyi durumda değilse çok daha fazla strese girebilir.

Ancak sınavların çileli olması şart değil. İşte sınavların mümkün olduğu kadar sorunsuz geçmesi için püf noktaları:

1. Hazırlıklı olun

Yapılabilecek en iyi şey düzenli ders çalışmaktır. Çocuğunuzla sınavlardan en az 2-3 ay önce bir çalışma programı hazırlayın ve evin çeşitli yerlerine kopyalarını asın. İhtiyaç halinde elektronik cihazlarda da kullanabilmek için dijital bir kopya oluşturun.

2. Mola verin

Çok fazla ders çalışmak tükenmeye yol açabilir; bu yüzden, yemek, uyku ve dinlenme sürelerini doğru ayarlayın. Konsantrasyonun bozulmasını önlemek için 30 dakika çalışma ve 10 dakika dinlenme şeklinde zaman dilimleri belirleyin. Bu küçük molalar, devam etmelerini teşvik etmek üzere YouTube videoları seyretmek veya en sevdikleri yemekleri yemek gibi hoşlandıkları şeyleri içerebilir.

3. Esnek olun

Çocuklarınız normalde ev işlerine katkıda bulunmalıdır veya ailece yapılan etkinliklere katılmalıdır ancak bu olağanüstü bir durum. En büyük sorumluluklarına, yani sınavlarda başarılı olmaya odaklanabilmeleri için çocuğunuza fazla yüklenmeyin.

4. Baskıdan uzak durun

Çocuklarınızın başarılı olmasını istemeniz son derece doğal. Ancak siz baskı yapmadan da yeterince strese giriyor olabilirler. Sürekli söylenmek, tehdit etmek veya duygusal şantaj yapmak ters tepkiye yol açabilir. Bu yüzen, çocuğunuza ne olursa olsun onu sevdiğinizi ve onunla gurur duyduğunuzu söyleyin. Bu, başarısızlık korkusuna göre çok daha fazla motivasyon sağlar.

5. Sınav sırasında ve sonrasında ödüllendirin

Büyük ödülleri sınavdan sonraki rahatlık dönemine saklamayın. Sınavdan önceki haftalarda da eğlenceli günler veya keyifli etkinlikler planlayın. Bu planların çok geniş kapsamlı olması gerekmiyor; sadece çocuğunuzun en sevdiği yemeği pişirmek veya sinemaya gitmek bile moral dopingi yapmayı sağlayabilir.

6. Beslenmesine özen gösterin

Bazı gıdaların çocuğunuza sınavlarda ekstra avantaj sağlayabileceğini biliyor muydunuz? Protein, omega 3, K vitamini ve sağlıklı yağlar içeren bir diyet, enerjiyi korumaya yardımcı olur ve beyin fonksiyonunu artırır. Bu yüzden, yaptığınız yemeklerde balık, yumurta, yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, yulaf ve meyve kullanın.

7. Sakin olun ve çalışmaya devam edin

Son olarak, siz sakin kalırsanız büyük ihtimalle çocuğunuz da sakin kalacaktır. Evinizde sakin, sessiz ve huzurlu bir atmosfer olmasını sağlayın. Derin nefes alın, olumlu şeyler düşünün ve unutmayın – yakında hepsi geride kalacak!

 

px Çocuklarınızın sınavlarında başarılı olmasına yardım edin