shutterstock_524027482-1.jpg

Kemiklerinizi güçlendirir, ruh halinizi iyileştirir, hatta kanseri önleyebilir. D Vitaminine boşuna “güneş ışığı vitamini” demiyorlar! Ancak her gün önerilen dozu almak şaşırtıcı derecede zor olabilir; özellikle de yaklaşan karanlık kış aylarında. Hava durumu nasıl olursa olsun hem vücudunuzu hem de zihninizi besleyebilmeniz için D Vitamini seviyelerinizi üst düzeyde tutmanız için en iyi yöntemleri açıklayacağız. 

D Vitamini Nedir?

D Vitamini, kanınızdaki, kemiklerinizdeki ve bağırsaklarınızdaki kalsiyum miktarını düzenler ve kemiklerinizdeki fosfat adlı önemli partiküllerin üst düzeyde tutulmasına yardımcı olur. Gerekli D vitamini dozunu alabilmeniz için vücudunuzun açık ara en etkili yol olan güneş ışığına maruz kalarak doğal olarak ürettiği tek vitamindir. Diğer vitaminlerin birçoğunu diyetinizin parçası olarak tüketmeniz gerekir. D Vitamini, aynı zamanda vücudunuzun etkinleştirilmiş D vitamini veya kalsitriol adı verilen bir hormona dönüştürdüğü tek vitamindir.

Buna neden ihtiyacımız var?

Kemiklerimizin, dişlerimizin ve kaslarımızın sağlığını korumak için D Vitaminine ihtiyaç duyarız. Ancak D Vitamininin akıl sağlığını iyileştirdiği de ortaya koyulmuştur ve bazı bilimsel çalışmalar eksikliğini bazı kanser türleri, kalp hastalığı ve tip 1 diyabet ile ilişkilendirmiştir. Sık sık soğuk algınlığı veya grip atlatıyorsanız, yorgun hissediyorsanız, ya da hafif depresyon veya herhangi bir sırt, kemik veya kas ağrısı (özellikle osteoporoz veya artrit) geçiriyorsanız, ihtiyaçlarınıza dayanan, klinik olarak reçete edilmiş bir stratejisinin parçası olması kaydıyla, daha fazla D Vitamini almanız faydalı olabilir.

Nasıl daha fazla D Vitamini alabilirim?

Basit—daha çok dışarı çıkın! İster öğle yemeğinizi açık havada yiyin, ister hafta sonlarında daha fazla pikniğe ve yürüyüşe çıkın, her gün en az bir defa dışarıya adım atın. Kuşkusuz dışarısı soğuk, ancak deneyebileceğiniz birçok eğlenceli açık hava etkinliği var! Kış aylarında, özellikle de güneş kremi kullanıyorsak UVB ışınlarını almamız çok daha zor olur; bu yüzden, her gün saat 12 ile 14 arasında en az 20-25 dakikayı açık havada geçirmeye çalışın. Bahçe işleri veya yelkenliyle denize açılma gibi bazı açık hava etkinlikleri, seviyelerinizi üst düzeyde tutmanın eğlenceli yöntemleri olabilir.

D Vitamini bakımından zengin bir diyet de faydalı olabilir. Somon gibi yağlı balıkları, yumurta akı, süt, yoğurt, yulaf ve tofu gibi besinleri deneyin. Daha da büyük bir D Vitamini eksikliği riski altındaysanız, takviye kullanmanız gerekebilir. Bu, sadece ofis çalışanları veya yaşlılar gibi dışarı çıkmayan kişileri değil, 4 yaşın altındaki çocukları, hamile kadınları ve koyu tenli kişileri de kapsar.

px D Vitamini nedir ve neden bu kadar önemlidir?

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0