Dünyanın En Tehlikeli 9 Yolu

Generali Sigorta [09/04/2016]
  1. Bolivya – Kuzey Yungas Yolu

Bolivya-–-Kuzey-Yungas-Yolu

Bolivya’nın Yungas bölgesinde bulunan Kuzey Yungas Yolu, her yıl 200-300 kişinin ölümüne sebebiyet vermesi ile ünlü. Muhtemelen dünyadaki en ünlü yol olan Kuzey Yungas Yolu, aynı zamanda Ölüm Yolu olarak biliniyor. La Paz ve Coroico bölgelerini 69 kilometrelik uzunluğuyla birbirine bağlayan yol, teknik olarak en tehlikeli yollar sıralamasında düşüşte çünkü aynı bölgeye bir başka yol yapıldığından Ölüm Yolu’nun trafiği oldukça azalmış durumda. 4650 metrelik dağların etrafını çevrelemiş olan yolun uçurumlarından, yıl içerisinde düzinelerce araç düşüyordu.

  1. Çin – Guoliang Tüneli

Cin-–-Guoliang-Tuneli

Yapılması 5 yıl süren ve 1 Mayıs 1977’de trafiğe açılan yol, Çin’in en ünlü tüneli olma özelliğini taşıyor. İlk başta bulunduğu bölgeye istenildiğinden daha fazla ilgi çektiğinden dolayı tartışmalara sebep olmuştur. 1,2 kilometre uzunluğunda, 5 metre yüksekliğinde ve 4 metre genişliğinde olan tünel, en ufak bir hatayı affetmeyecek cinsten. Son zamanlarda turistlerin ilgi odağı olan yolun, Türkiye’deki benzeri ise Doğu Anadolu’da yer alan Kemaliye Taş Yolu.

  1. Nanga Parbat Yolu – Pakistan

Nanga-Parbat-Yolu-–-Pakistan

Oldukça etkileyici ve tehlikeli olan Nanga Parbat yolu 16,2 kilometrelik uzunluğuyla Pakistan’nın Gilgit-Baltistan bölgesini kaplamış durumda. Kenarlarında koruyucu hiçbir ögenin bulunmadığı yol gittikçe daralan bir yapıya sahip. Bu yüzden yolun kalan kısmını bisikletle ya da yaya olarak gitmeniz gerekiyor. Yolun devamında ise dünyanın en tehlikelilerinden olan Karakoram Otobanı karşınıza çıkıyor.

  1. BR-116 – Brezilya

BR-116-–-Brazilya

4375 km ile Brezilya’nın ikinci en uzun otoyolu olan, ülkeyi kuzeyinden güneyine kadar paralel bir şekilde geçen BR-116, aynı zamanda dünyada çocuk istismarı açısından dünya üzerinde en büyük yüzdeye sahip olma özelliğini taşıyor. UNICEF’in yaptığı bir çok kurtarma çalışması Tayland’dan sonra en çok bu yol üzerinde gerçekleşiyor. Ayrıca bu acımasız otoyolun, asfalt kaplı olmasına rağmen diğer tehlikeli yollardan aşağı kalır yanı yok. Brezilya’nın hava şartları, tıklım tıklım olan trafik, sinirleri yıpranmış insanlar, yolun uzunluğu dolayısıyla sürekli konsantrasyon sağlamak zorunda kalan uzun yol şoförleri bir araya gelince yaşanan facialar da kaçınılmaz oluyor.

  1. Ruta 5 – Şili

Ruta-5-–-Sili

Şili’nin en uzun yolu olan Ruta 5 otoyolu, 3364 km uzunluğundadır. Başlangıçta oldukça normal bir yol gibi görünse de, bölgenin çoğunlukla sisli olması ve yolun etrafında farklılık yaratacak herhangi bir kara şeklinin bulunmaması sorun yaratan etkenlerden oluyor. Bir çöl içerisinde durmaksızın yol alan şoförler konsantrasyon ve sisin sebep olduğu görme problemleriyle baş etmek durumunda kalıyor.

  1. Karakoram Otobanı – Pakistan

Karakoram-Otobanı-–-Pakistan

Çin ve Pakistan’ın Karakoram Dağı ile birleştiği bölgede bulunan Karakoram Otobanı, 1959’da başlayıp 1986 yılında bitebilen 27 yıllık bir çalışmanın ürünü. 1300 kilometrelik yolun 887 kilometresi Pakistan’dan 423 kilometresi ise Çin’den geçiyor. Yolun ölümcüllüğü yapım aşamasında 82’si Çinli 810’u Pakistanlı olmak üzere 892 işçinin hayatını kaybetmesinden de belli oluyor. Keskin dönüşleri, çığ düşme olasılığı, toprak kayma tehlikesi gibi birçok olumsuz şartlara sahip olan yol refleksleri ve sinirleri zorluyor.

  1. Trans-Sibirya Otoyolu – Rusya

Trans-Sibirya-Otoyolu-–-Rusya

St. Petersburg’ten Vladivostok’a kadar uzanan 11000 kilometrelik yol, Sibirya’nın zorlu hava şartlarının parçaları olan don tehlikesi, fırtınalar ve ağır kar yağışı ile tehlikeli bir hale gelmiş. Yıllarca aşınan ve kötü bir duruma gelen yol zeminine bir de alkollü sürücüler eklenince kazaların olmaması imkansız.

  1. Skippers Kanyonu Yolu – Yeni Zelanda

Skippers-Kanyonu-Yolu-–-Yeni-Zelanda

Yeni Zelanda’nın Kuzey Batısında yer alan Skippers Kanyonu Yolu 140 yıl önce madenciler tarafından elle oyularak oluşturulmaya başlanmıştı. 1800’lerdeki yapımı sırasında lükse önem vermeden sadece işlev açısından işe yaraması için oluşturulan yol, iki arabanın aynı anda geçmesi için yeterli genişliğe sahip değil. Tamamen çakıl kaplı olan Skippers Kanyolu Yolu, taş düşüşlerinin maksimum seviyede olduğu ve yağmurlu havalarda bulunmak istemeyeceğiniz yollardan.

  1. D-915 – Türkiye

D-915-–-Türkiye

Bayburt-Of Yolu olan D-915, Türkiye’deki ve hatta dünyadaki en tehlikeli yollardan. Yüzlerce metrelik korunaksız yol kenarları, kesinlikle vertigo hastaları ya da yükseklik korkusu olanlar için keyifli bir yolculuk vadetmiyor. Özellikle acemi sürücüler için önerilmeyen yol, sözlerle tarif edilemeyecek bol çakıllı yüzeyi, rüzgarlı ve sisli hava şartları ve toprak kayması tehlikesiyle oldukça göz korkutucu.

 

Belki bu yolların biriyle yolunuz kesişmeyebilir ama kendinizi güvene alıp Kasko’nuzu yaptırmamanın hiçbir bahanesi olamaz. Hemen ücretsiz Kasko teklifinizi öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz. Güvenli yolculuklar!

Facebook ile Yorum Yap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


CAPTCHA Image
Reload Image

Generali Sigorta’yı Facebook’ta Beğen, Hiçbir Yeniliği Kaçırma!

likeee

 

 

 

Herkes burada, gelsene sen de.