Küresel çaptaki sağlık krizi halihazırda zaten büyümekte olan uzaktan çalışma trendinin gelişimini daha da hızlandırdı. İşte ekiplerin motivasyonunu, üretkenliğini ve bağlılığını nerede olurlarsa olsunlar korumak için işverenlerin yapabilecekleri.

 

Covid-19 salgını başladığından beri şirketler hizmetlerini uzaktan yürütmenin yeni yollarını bulmak zorunda kaldı. 
Dijital altyapılar hızla geliştirildi, kullanıcı dostu uygulamalarla müşterilere uzaktan hizmet sunmak için adımlar atıldı, veri analizleriyle hizmet kalitesini yükseltmek amaçlandı ve dünya çapındaki milyonlarca kişi için evden çalışma yeni normal haline geldi. Ancak insanlar aynı ortamı paylaşmadığında iş birliğinde, birlikte çalışmada ve iş yeri kültüründe nasıl değişiklikler oluyor? Fiziksel olarak farklı ortamlarda bulunsalar bile ekiplerin bir arada tutulması hakkında ilham verici yöneticilerin bize verdiği öğütlere göz gezdiriyoruz.

 

Yükselen bir trend!

 

2019 yılında AB’de çalışanların sadece %5,4’ü genellikle evden çalışırken, %9’u ise ara sıra evden çalışıyordu. Ancak pandemi neticesinde bu oranların hızla yükselmesi sayesinde, günümüzde çalışanların yaklaşık %40’ının tam zamanlı olarak uzaktan çalıştığı öngörülüyor.

 

Evden çalışma talimatlarının ve sokağa çıkma kısıtlamalarının resmi olarak esnetilmesine rağmen birçok kişinin uzaktan çalışmaya devam etmesi muhtemel. 

Trend, pandemiden önce de algılanan faydaları nedeniyle yükselmekteydi: Yöneticilerin %85’i uzaktan çalışmanın sağladığı esneklik artışının üretkenlik düzeylerini geliştirdiğini ifade ederken, aynı ankette çalışanlar iş-yaşam dengelerinde iyileşme meydana geldiğini bildiriyordu. 

 

Ekipleri nasıl bir arada tutarız?

 

Doğru dijital çözümlerin kullanılması çok faydalı olabilir, ancak ekiplerin bir arada iyi çalışmasını sağlamak işletme sahiplerinin ve yöneticilerin sorumluluğudur. Dünyanın en başarılı yöneticilerinin tavsiyeleri ile uzaktan çalışan personelinizi bir araya getirin ve onlara ilham verin;

 

1. Çalışanlarınıza bir amaç verin

 

“Doğru yönlendirildiğinizi hissettiğinizde çalışmak yeni bir anlam kazanır. Aksi takdirde, sadece bir işiniz vardır ve hayat bununla geçirmek için çok kısa.” – Tim Cook, CEO, Apple

 

Bireysel ve toplu çabalarının önemli şirket hedeflerine ilerlemeyi nasıl sağladığını net ve tutarlı bir şekilde ileterek uzaktan çalışanları motive edin. Çalışanların gelişim çerçevesini tanımlamak ve izlemek ve amaç doğrultusunda ilerleme hissini teşvik etmek için OKR (hedefler ve önemli sonuçlar) gibi bir hedef belirleme yaklaşımı kullanın.

 

2. Her zaman çevik olun

 

“Bir kuruluşun öğrenme ve öğrendiklerini hızla hayata geçirme becerisi, en büyük rekabet avantajıdır.” – Jack Welch, eski CEO, General Electric

Dinamik bir işletme sürekli gelişim gösterir; bu da zorluklara ve fırsatlara doğru kişileri işe alarak tepki vermek anlamına gelir. İşe yeni başlayan kişiler, mevcut çalışanlarla aynı ortamda çalışmıyor olsa bile, ilk günden itibaren şirket kültürüne bağlılık hissetmelidir; dolayısıyla, misyonunuzu, vizyonunuzu ve değerlerinizi işe alım, katılım ve eğitim sürecine mutlaka dahil edin.

 

3. Çalışanlarınızı yetkilendirin

 

“İnisiyatif almak sonuç verir. Her zaman ne yapacağının söylenmesini bekleyen birinin yönetici olarak görülmesi zordur.” – Sheryl Sandberg, COO, Facebook

Güvene dayalı bir kültürü teşvik ederek çalışanlarınıza katkılarına değer verdiğinizi gösterirsiniz. Her ayrıntıyı yönetmeye çalışmaktan kaçının, çalışanların kendi yönetim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak görevleri onlara devredin ve ekipleri karar alma sürecinize dahil edin. Bu şekilde, herkes kendini şirkete daha bağlı hisseder. 

 

4. Karşılıklı iletişimi teşvik edin

 

“Hepimiz bize geri bildirimde bulunacak insanlara ihtiyaç duyarız. Ancak bu şekilde gelişebiliriz.” – Bill Gates, Microsoft kurucu ortağı

Beklentileri belirlememek ve geri bildirimde bulunmamak çalışanların serbest ve soyutlanmış hissetmesine yol açabilir. Uzaktaki ekiplerin nasıl etkileşime girmesi ve birlikte çalışması gerektiğini başlangıçtan itibaren belirleyin ve destek gördüklerini hissetmeleri için onlarla düzenli olarak iletişim kurun. Ayrıca, geri bildirim isteyin ve çalışanlara endişelerini veya önerilerini dile getirme fırsatı verin. Şirketinizin bir sonraki büyük projesine onlar önayak olabilir. 

 

Gelecekte iş yeri uygulamaları ne yönde ilerlerse ilerlesin, iyi bir yönetici her zaman bir adım önde olmalıdır. Hazırlıklı olmak için, şirketinizin uzaktan çalışma politikasını nasıl hayata geçirebildiğini ve evden çalışan personeli nasıl desteklediğini değerlendirin. 

 

 

px Ekipleri bir arada tutmak için işinize yarayacak 4 ipucu