Yoğun programınıza antrenman eklemek zor olabilir ve zamanla sıkıcı bir rutine sahip olduğunuzu fark edebilirsiniz. Bu yüzden, antrenmanı başka bir iş ile birleştirmeniz faydalı olacaktır. İster gündelik işlerle uğraşıyor ister kahve almaya gidiyor olun, A noktasından B noktasına gitmek şahane bir form kazanma fırsatı sunar. Üstelik antrenmanın sağlık ve esenliğiniz üzerinde muazzam bir etkisi bulunur. 

Spor ve antrenman yoluyla formunuzu iyileştirebilirsiniz, psikososyal faydalar sağlayabilirsiniz, özgüveninizi yükseltebilirsiniz, motor becerilerinizi, sosyal becerilerinizi, ekip çalışmasını, rekabeti, stres kontrolünü ve genel zindeliği geliştirebilirsiniz.

İşte evden çıktığınızda antrenman da yapmanın çeşitli yolları. Aşağıdaki tüm antrenmanları yaparken kask, bileklik, dirseklik ve dizlik gibi aksesuarlarla emniyette kalmayı unutmayın.   

Kahve Almaya Gitmek

Kahve almak veya bir şeyler atıştırmak için dışarı çıkacaksanız, scooter veya paten ile yürümeye göre daha hızlı ve daha uzağa gidebilirsiniz. Daha önce scooter veya paten kullanmadıysanız evden çok uzaklaşmayı denemeden önce engebesiz, düz bir zeminde alıştırma yapın. 

Kick Scooter 

Kick scooter ile karnınızı ve kalça kaslarınızı çalıştırabilirsiniz, böylece dengeniz ve duruşunuz iyileşir, yaralanmalar ve sırt problemlerini de önlemiş olursunuz. Kick-scooter kullanmak aynı zamanda adrenalin yükselmesi sayesinde serotonin ve oksitosin gibi hormonlar salarak genel mutluluk ve zindelik hissinize katkıda bulunur. Kalça kaslarınızı sıkarak antrenmanın yoğunluğunu artırabilirsiniz ve scooter’ı itmek için kullandığınız bacağı değiştirerek daha dengeli bir antrenman yapabilirsiniz.  

Paten

Patenle kayma, dengeyi ve dik duruşu desteklemek için birlikte çalışan uyluk kasları, diz ardı kirişleri ve kalça kasları gibi birçok kası çalıştırdığı için bacaklarınızın güçlenmesini sağlar ve yaralanmaları önler. Ayrıca, dik durmak ve dengenizi bacak hareketleriyle koordine etmek için için güçlü karın kaslarına ihtiyaç duymanız nedeniyle karın kası stabilitesini ve çevikliğini iyileştirir. 

Parkın keyfini sürmek

Parklar, otomobiller ve yayalar konusunda endişelenmeden daha değişik antrenman türlerinin keyfini sürmek için daha güvenli bir ortamdır. Bu antrenmanlara yeni başlıyorsanız, mutlaka düz bir zeminde pratik yapın ve her türlü koruyucu ekipmanı kullanın. 

Kaykay

Kaykay, karın kaslarını çalıştırarak dengenizi, koordinasyonunuzu ve çevikliğinizi iyileştirir. Ayrıca psikolojik faydalara da sahiptir. Kaykay bir yaşam tarzı, bir sanat türü, bir spor, bir kariyer, bir hobi, bir ulaşım biçimi ve sağlıklı bir antrenman biçimi olabilir.  

Orbitwheel

Orbitwheel, kaykay ve paten karışımıdır ve her bir ayak bir tekerleğin üstündeki boş bir halkaya yerleştirilir. Orbitwheel kullanırken vücudunuzu yılan gibi hareket ettirerek kendinizi ilerletirsiniz; böylelikle, dengeniz ve koordinasyonunuz gelişir, karın kaslarınız ve bacak kaslarınız ise iyi bir antrenman yapmış olur. Daha önce hiç orbitwheel kullanmadıysanız, tutunabileceğiniz bir duvar veya parmaklık kenarında deneyin. 

Gündelik işler

Gündelik işler biraz egzersiz yapmak için harika bir fırsat sunar. Üstelik, bazen bir amacınızın ve hedefinizin olması egzersiz yapmayı çok daha eğlenceli bir hale getirir.  

Bisiklet

Bacak kuvvetini ve dayanıklılığı artıran bisiklet, en iyi kardiyo egzersizlerinden biridir. Düşük yoğunluklu olduğu için de eklemlerinize fazla yük yüklemez. Gündelik işleri yapıyorsanız hafif bir sırt çantası ile bisiklet kullanın. Yol tarifini dinlemeniz gerekiyorsa bir akıllı telefon tutucu ve kulaklık da faydalı olabilir. Yürüyeceğiniz veya otomobille gideceğiniz güzergahta bisiklet kullanmak yerine daha uzun ve manzaralı bir güzergahtan gitmeye ne dersiniz?  

Yürümeyi unutmayın! 

Formda kalmak için terlemenize gerek yok. Hipokrat’ın dediği gibi, “yürümek en iyi ilaçtır.’ Yürümek nabzınızı yükselterek genel formunuzu geliştirir ve açık havada ve diğer insanların arasında dolaşmak esenlik hissinizi geliştirir.  

Ancak eşya taşıyorsanız sırtınızı ve boynunuzu zorlamamanız önemlidir. Beli saran bir bandı bulunan hafif bir çanta satın alın ve çantanın hareket etmesini önlemek için bütün bantların sıkıca bağlandığından ve yükün eşit dağıldığından emin olun. Alternatif olarak, mağazalara tempolu koşu ile gidebilir ve yürüyerek geri dönebilirsiniz.  

Kardiyo antrenmanları gibi farklı aktiviteleri karın kaslarını ve kas tonusunu geliştiren aktiviteler ile birleştirerek, antrenmana bütüncül yaklaşılması önemlidir. Bir spor salonu dışında antrenman yapmak, daha geniş bir yelpazedeki aktivitelerin ve daha fazla sosyal etkileşimin keyfini sürmenize yardımcı olabilir. Ancak, en önemlisi, hoşunuza giden antrenmanları keşfetmek, bunlara devam etmek ve hedeflerinize ulaşmaktır. 

Günlük rutininiz içinde antrenmanlarınız da kısır döngüye girebilir ancak bazı yeni egzersiz yöntemlerini gündelik işlerinize uyarlarsanız formda kalmayı daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Üstelik, hayatın keyfini sürerken beklenmedik durumlara karşı aklınızın evde kalmaması için Generali Süper Evim Konut Sigortasının kapsadığı birçok avantaj ile yanınızdayız.

 

  

px Gideceğiniz yere ulaşırken forma nasıl girebilirsiniz?