Görme duyusu, en önemli duyularımızdan biridir. Ancak birçoğumuz bir sorunla karşılaşana ve görme duyumuz aniden etkilenene kadar göz sağlığımızı hafife alırız. Bu, özellikle yaşlandığımızda ve katarakt veya glokom gibi görme kaybı nedenlerinden biriyle, veya sadece gözlerimizde kuruluk, yorulma, sıklıkla kızarma ve tahriş ile karşılaştığımızda sorun yaratmaya başlar. Sorun ne olursa olsun, gözlerinize özen göstermeyi unutmayın; bu durum yaşam kalitenizi önemli ölçüde etkileyebilir. Bu önemli sağlık ipuçları ile görme duyunuza nasıl özen gösterebileceğinizi ve gözlerinizi nasıl koruyacağınızı hemen öğrenin.

Sağlıklı ve dengeli bir diyet yapın

Göz sağlığı söz konusu olduğunda, doğru yiyecekler büyük bir fark yaratabilir. Sarı nokta hastalığı gibi sorunlardan uzak durmak için çinko, C ve E vitaminleri ve omega-3 yağ asitleri gibi besin maddeleri içeren yiyeceklere yönelin. En faydalı yiyecekler arasında somon ve ton balığı, narenciye, yumurta ve kabuklu yemişler yer almaktadır.

Ellerinizi düzenli olarak yıkayın

Kirli ellerle gözlerinizi ovalamak mikropların geçişine bağlı olarak konjonktivit gibi çeşitli sorunlara yol açabilir. Gözlerinize dokunmadan önce (özellikle kontakt lens kullanıyorsanız) mutlaka ellerinizi yıkayın ve kendinizi güvenceye almak için dışarıdayken yanınızda dezenfektan jel taşıyın. 

Güneş gözlüğü kullanın

Güneş gözlükleri gözlerinizi zararlı UV ışınlarından korumanın yanı sıra gözlerinizi kısma ihtiyacını sınırlandırmak için tasarlanmıştır. Güneş ışığı çok parlak olmasa bile güneş gözlüğü kullanarak ve UV engelleyici özellikleri bulunan kaliteli bir marka tercih ederek görme duyunuzu koruyun.

Mavi ışık yayan cihazlara maruz kaldığınız süreyi sınırlandırın

Telefonlarımızdan, bilgisayarlarımızdan ve diğer cihazlarımızdan yayılan mavi ışığın retinaya kadar ulaşarak zaman içerisinde hasarlı hücreler aracılığıyla görme kaybına yol açabildiğini biliyor muydunuz? Cihazlarınızı sıcak tonlar veya sarı ışık modu ile kullanarak ve hava karardığında otomatik olarak bu moda geçmelerini sağlayan ayarları yaparak gözlerinizi sağlıklı tutun.

Bilgisayar monitöründen uzak durun

Bir ofiste mi çalışıyorsunuz? Gün boyunca ekrana bakmak dijital göz zorlanmasına yol açarak göz yorgunluğu, bulanık görme, göz kuruluğu ve baş ağrısı gibi sorunlarla karşılaşmanızı sağlayabilir. Gözlerinizin rahatlaması için gün içinde düzenli olarak masanızdan kalkarak mola verin ve ekranınızı mutlaka gözlerinizden 50-60 cm uzakta tutun. İşinize bağlı olarak, bilgisayar gözlüğü satın almanız iyi bir fikir olabilir.

Sigara içmeyin

Sigara içmenin kalp ve akciğerler üzerindeki etkileri biliniyor olsa da birçok insan katarakt, glokom ve diğer göz hastalıkları riskini artırarak görme kaybına yol açabildiğinin farkında değildir. Göz sağlığınızı korumak için, sigarayı bugün bırakın!

Düzenli göz muayenesi olun

Görme kaybının veya gözlerinizdeki bir sorunun nedenini mümkün olduğu kadar erken belirlemek, tamamen iyileşme şansını büyük ölçüde artırabilir. Birçok sağlık uzmanı yaşınıza ve kişisel geçmişinize bağlı olarak 1-2 yılda bir, daha önce herhangi bir sorunla karşılaşmış olmanız halinde ise daha sık muayene olmanızı önerir. Potansiyel bir problem konusunda endişeleniyorsanız, en kısa sürede bir doktorla görüşün.

Sağlıkla ilgili püf noktalarının gündelik yaşamınızı nasıl dönüştürebileceğine dair en yeni içeriklere sahibiz:

https://www.generali.com.tr/blog/evde-uzun-sure-saklanabilen-besinler/

https://www.generali.com.tr/blog/koronavirus-gunlerinde-evde-hijyen-nasil-olmali/

https://www.generali.com.tr/blog/butce-dostu-kis-yemekleri-pisirmek-icin-puf-noktalari/

px Göz sağlığınızı korumaya yönelik 7 önemli ipucu