Beslenme ihtiyaçlarımız hayat boyu değişir ve sağlıklı alışkanlıklar edinmek için hiçbir zaman geç değildir.

Genellikle vücudun temel yapı bloklarından biri olarak adlandırılan proteinler, kas gücünü korumada, iyileşmede, hücre üretiminde ve onarımında ve kemik sağlığını korumada önemli bir rol oynar. Ancak vücutlarımız yaşlandıkça proteini daha verimsiz işlemeye başlar; bu yüzden, bu gerekli besinin alımını artırmamız önemlidir.

Protein sağlıklı yaşlanmaya nasıl yardımcı olur?

Vücudumuzun her organında, cildimizde, saçlarımızda, kaslarımızda ve kemiklerimizde, hatta bağışıklık sistemimizi destekleyen ve vücudumuzun süreçlerini düzenleyen birçok hormonda, enzimde ve antikorda bulunan proteinin önemi yabana atılmamalıdır.

Ayrıca, protein yaşlı insanların aktif kalmasına da yardımcı olabilir. 23 yıl boyunca 2.900’den fazla yaşlıyı takip eden bir çalışmanın sonuçları, en fazla protein tüketenlerin fiziksel işlev kaybı yaşama olasılığının en az protein tüketenlere kıyasla %30 daha düşük olduğunu ortaya koymuştur. Yani, yüksek protein barındıran bir beslenme tarzı uygulayanlar yataktan kalkarken, torunlarıyla oynarken ve merdivenlerden çıkarken çok daha az zorlanıyorlar.

Önerilen günlük alım miktarına uyun

Protein tüketmenin sağlık üzerindeki faydalarına rağmen, bazı çalışmalar yaşlıların Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA) tarafından her gün vücut ağırlığının kilogramı başına 0,83 gram olarak önerilen günlük miktardan az protein tükettiğini ileri sürmektedir. 

Öyleyse yaşlandıkça yeterince protein aldığınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Bunu yapmanın yollarından biri, tüm aminoasitleri içeren yiyeceklerin tüketimini artırmaktır. Bunlar, proteini oluşturan kimyasal bileşiklerdir ve vücut sağlıklı kalmak için 20 farklı tür amino aside ihtiyaç duyar.

Neler yemeli?

Yağsız et (örneğin tavuk veya hindi), balık ve süt ürünleri, iyi protein kaynaklarıdır. Ayrıca yulaf, kuruyemiş ve tohumların da protein içeriği yüksektir; bunları bir kase tahıl veya yoğurt üzerine serperek güne protein bakımından zengin bir başlangıç yapabilirsiniz. Özellikle badem, antep fıstığı, kaju ve kabak çekirdeği sağlığı destekleyici protein bakımından zengindir ve E vitamini, magnezyum ve demir gibi diğer besinleri de içerir.

Yüksek protein içeriğine sahip lezzetli gıdalar arasında yumurta (özellikle beyazı), brokoli, brüksel lahanası, kinoa ve mercimek bulunur. 

Beslenmenizde herhangi bir değişiklik yapmadan önce mutlaka bir doktora başvurmalısınız, böylece vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besinleri aldığından emin olabilirsiniz.

Hem kendiniz hem de aileniz için Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüz hakkında bilgi edinin –Tamamlayici Saglik Sigortasi

Kaynak:

https://academic.oup.com/biomedgerontology/article/75/1/123/5106141

https://www.efsa.europa.eu/en/press/news/120209

px Hayatınızın her aşamasında yeterince protein almanın önemi