shutterstock_284027714-EDIT.jpg

Güne sağlıklı beslenme niyetiyle başlasanız da bazen çalışma sırasında cazip baştan çıkarıcılarla karşılaşabilirsiniz. Pastaların kesildiği doğum günü kutlamalarından toplu öğle yemeklerine kadar, sağlıklı bir diyete bağlı kalmanızı zorlaştıran birçok faktör olabilir. Ama neyse ki iş yerinde herhangi bir sosyal etkinlikten geri kalmadan diyetinizi sağlıklı kılmanın yollarını önerebiliriz. İş yerinde sağlıklı beslenmeye hemen başlamak için ipuçlarımıza göz gezdirin!

Pozitif düşünceyle harekete geçmek, gün boyu sağlıklı alışkanlıklar sergilemeye teşvik ederek sağlıklı beslenme konusunda fark yaratabilir. Evde veya fazla zamanınız yoksa ofiste besleyici bir kahvaltı yaparak işe başlayın; meyveli içecekler ve yulaflı karışımlar gibi yanınızda kolayca taşıyabileceğiniz seçenekleri ihmal etmeyin.

Öğlene doğru acıktığınızı hissettiğiniz anlar için yanınızda,sizi miskinleştirecek şekerli atıştırmalıklar yerine lezzetli ve besleyici atıştırmalıklar bulundurun. Masanızın üzerinde sağlıklı yiyecekler içeren bir atıştırmalık kutusu bulundurmanızda fayda var. Örneğin, tuzsuz kuru yemişler veya fırında pişireceğiniz ev yapımı patates ve sebze cipsleri olabilir. Yemek yemeye karar verdiğinizde çalışmaya ara verin ve aynı anda birden fazla işle uğraşmak yerine yemeğe odaklanın. Bu sayede yemekten çok daha fazla keyif alırsınız. 

Vücudunuzun ideal biçimde çalışmasına yardımcı olmak ve sağlıklı kalmak için sıvı almanız gerekli. Güne başlarken büyük bir şişeye su doldurun ve üzerine saatlik hedefleri işaretleyin. Su içmeyi unutmamak için telefonunuza indirebileceğiniz bir uygulama kullanabilirsiniz. Kahve içmeden duramıyorsanız içtiğiniz kahve miktarını azaltıp onun yerine faydalı ve daha hafif bir kafein desteği sağlayan sıcacık yeşil çay içebilirsiniz. 

Son olarak; dengenizi korumak ve pozitif bir tutum sergilemek sağlıklı bir yaşam tarzının temel ögeleridir. Bu yüzden kendinizi ödüllendirmeyi unutmayın. Arada sırada küçük bir dilim doğum günü pastası veya bir dilim pizza yiyin ve tadını çıkarın! Ayrıca iş arkadaşlarınızın da sağlıklı yaşamasını desteklemek için işe herkesin tadabileceği, örneğin çiğ brownie gibi, unsuz ve şekersiz sağlıklı seçenekler getirebilirsiniz.

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Evet, beğendim.0