Yemek programı çeken YouTuber mutfakta çekim yapıyor.

Bir milyardan fazla kullanıcıya sahip Instagram’ın popülerliği gün gittikçe artıyor. Bu popülarite, kullanıcıların birçoğunun işletme hesaplarını takip etmesi nedeniyle, reklama büyük paralar harcamadan angaje ve ilgili bir hedef kitleye ulaşmak için son derece verimli bir platform sağlıyor. Bir resim binlerce kelimeye bedeldir, bu nedenle tüketicilere markanızın altında yatan kişiliği göstermek için Instagram kullanmanın tam zamanı. İşte başarılı bir Instagram stratejisi oluşturmanın yolu… 

Pazarınızı tanımlayın

İş için Instagram’ı etkili kullanmanın ilk adımı, hedef kitlenizi anlamaktan geçer. En harika içeriği yaratsanız bile müşterilerinizde karşılık bulmazsa gayretleriniz boşa gider. Başlayabileceğiniz en iyi nokta, müşteri karakterlerini yazmaktır. Böylece müşterileriniz ve onların etkileşime girmelerinin en muhtemel olduğu içerikler hakkında net bir fikir edinirsiniz.

Mevcut ve potansiyel müşterilerinizi gruplara ayırın ve yaşlarını, ilgi alanlarını, bulundukları yerleri, pozisyonlarını ve ürünlerinizin veya hizmetlerinizin onlara nasıl faydalı olabileceğini tanımlayın. Web sitenizin trafiğinden demografi verilerini toplamak için Google Analytics gibi araçlar kullanın ve sosyal medya takipçileriniz hakkında veriler için Facebook, Twitter ve Instagram içeriklerinden faydalanın. Ayrıca, hedef kitlelerini analiz etmek için rakiplerinizi incelemek de faydalı olacaktır. Bu sayede farklı bir tüketici grubuna odaklanarak yaklaşımınızı farklılaştırabilirsiniz.

Hedefler belirleyin

Etkili bir strateji oluşturmanın ilk adımı amaçlarınızı tanımlamak ve net hedefler belirlemektir. Hedefler, planlandığı gibi ilerlemenize ve amaçlarınıza ulaşmaya odaklanmanıza yardımcı olur.

Hedefleriniz – aşağıda açılımı verilen – ‘SMART’ ilkesine uygun olsun ve müşteri yolculuğunun dört ana aşamasının birine, yani farkındalık, angajman, satın alma ve satın alma sonrası deneyimine paralel olmalarını sağlayın. Böylelikle, ilerlemeyi kolaylıkla takip edebilir ve sonuçlarınızı ölçebilirsiniz. Bu da yaklaşımınızı ayarlamanıza ve sürekli iyileştirmenize imkan tanır. Örneğin, yıl sonuna kadar Instagram takipçilerinizi %10 artırmak, Instagram’dan web sitenize gelen trafiği %20 geliştirmek ya da belirli bir ürünün Instagram aracılığıyla satışını %50 artırmak gibi hedefler belirleyebilirsiniz. Hedefleriniz ne olursa olsun şu kriterlere uygun olmasını sağlayın:

Specific (Spesifik)

Measurable (Ölçülebilir)

Attainable (Ulaşılabilir)

Relevant (Makul)

Timely (Zamanında)

Bir program oluşturun

İçerik paylaşmak için en iyi zamanları keşfetmenin tek yolu deneme yanılma yöntemidir. Bu noktada bir program faydalı olacaktır. Ürettiğiniz içerik miktarını ve paylaşma zamanını güne ve saate kadar tanımlayan bir program belirleyin. Böylece sorumluluk hissedeceksiniz ve sonuçları hassas bir şekilde analiz edebileceksiniz. Örneğin, angajman özellikle ayın belirli bir gününde mi yüksek? Instagram’da yeniyseniz, işte paylaşım yapmaya başlamanız için en ideal saatler.

İçerik için beyin fırtınası yapın

Instagram’ı iş amacıyla kullanmak, sürekli yenilikçi içerikler düşünmek anlamına gelir. İşinizle bağlantılı, örneğin ‘sürdürülebilirlik’ gibi içerik temelleri oluşturarak başlayın. Bu temelleri kullanarak yarattığınız karakterlerin etkileşime gireceği konuları yönlendirin. Her ay farklı bir temele odaklanarak yaklaşımınız için stratejiler geliştirin. Popüler etiketleri araştırın ve uygulayın ve angajman oranlarını izleyin. İçerik yaratmaya hazır olduğunuzda Canva gibi platformların sağladığı şablonlar ile şık görseller ve grafikler hazırlayabilirsiniz. Instagram tamamen görsel angajmana dayanır, bu nedenle markanıza ilgi çekici bir estetik kazandırmanız önemlidir.

Kullanıcıları eyleme geçmeye teşvik edin

İçeriğinize bir eylem çağrısı eklemeniz çok önemlidir; zira, kitlenize ne yapmalarını istediğinizi aktarır. Web sitenizi ziyaret etmelerini, içerik indirmelerini veya bir ürün satın almalarını istiyor olabilirsiniz. Resim yazısına, marka imajınıza uygun ve harika bir eylem çağrısı ekleyebilirsiniz. Güçlü bir fiil bulmaya çalışın ve net, kısa ve duygusal ya da hevesli bir ton kullanın. Örneğin, ‘ücretsiz deneyin’, ‘topluluğa katılın’ veya ‘ücretsiz denemeden faydalanın’. Yaratıcılığınızı kullanmaktan çekinmeyin!

Son olarak, Instagram’da güçlü bir varlığa sahip olmak daha geniş topluluğa aktif olarak angaje olmak anlamına gelir. İletişim bilgilerinizin güncel olduğundan, diğer kullanıcıları takip ettiğinizden, sorulara kısa sürede yanıt verdiğinizden ve ilgi çekici yazılar ile konuşmaların fitilini yaktığınızdan emin olun. Instagram işletmeniz için önemli bir pazarlama kanalı ise, markanıza ivme kazandırmak için Instagram Reklamlarına para vermeyi bile düşünebilirsiniz. 

 

px Instagram’ı iş için etkili kullanmanın yolları