breakfast piccopy.jpg

Sabah çok kısıtlı zamanı olanlar ya da uyandığında iştahı kapalı olanlar için, kahvaltının dengeli bir diyetin bu kadar önemli bir parçası olma sebebini anlamak zor olabilir. Sabah kahvaltısı ile ilgili olarak, kilo verme efsanelerinden bir kahvenin yeterli olacağını düşünmeye kadar, birçok kafa karıştırıcı tavsiye söz konusudur. Bu yazıda, kahvaltının neden gerçekten de günün en önemli öğünü olduğuna ve kahvaltıdan en üst düzeyde fayda sağlamak için neler yemeniz gerektiğine göz gezdiriyoruz. 

Kahvaltıya bilimsel açıdan baktığımızda, çalışmalar sabah yediklerimizin günün kalanında yediklerimiz ve kendimizi ne kadar iyi hissettiğimiz üzerinde çok etkili olabileceğini ortaya koymuştur. Besleyici bir kahvaltı, (uyku arasında atıştırmıyorsanız) gece boyunca aç kaldıktan sonra kan şekeri düzeylerini iyileştirir ve sabah zirveye çıkan kortizol seviyelerini düşürür ve konsantre olma ve odaklanma becerilerimizi başka şekillerde etkileyebilir. 

Psikolojik olarak, güne leziz ve sağlıklı bir kahvaltı ile doğru şekilde başlamanızın günün kalanında daha iyi yiyecek seçimleri yapmanıza, hatta kendinizi daha zinde hissetmenize yardımcı olduğu ortaya koyulmuştur. Ayrıca, besleyici bir sabah öğününe öncelik verilmesi ile sağlıklı bir kilonun korunması, kalp-damar sağlığı ve obezite riskinin azalması arasında bağlantı kurulmuştur. Ancak kahvaltının bütün bu faydaları şekerli gevrekler ve tatlılarla tıka basa doymanızın mazereti değildir! Bütün ihtiyaçları karşılayan ideal bir kahvaltı için, tatminkar bir tokluk hissi ve enerjinin sabah boyu dengeli bir şekilde salımını sağlayan iyi bir protein ve karbohidrat karışımını hedefleyin. 

En iyi sabah öğünleri uyandıktan sonra iki saat içerisinde yenmelidir ve mümkünse günlük toplam kalori alımınızın %15 ila %25’ini içermelidir; öyleyse neden kepekli ekmek ile fındık/fıstık ezmesi, yumurta, beyaz balık veya yoğurt ve meyve yemeyi denemiyorsunuz? Bu arada, sabahları zamanınız çok kısıtlı ise, elinizin altında güne başlamadan önce atıştıracak bir şeyler olması için önceki gece meyveli içeceklerden veya kahvaltılık çöreklerden oluşan bir kahvaltı hazırlamayı deneyebilirsiniz.

px Kahvaltının gerçekten de günün en önemli öğünü olma sebebi

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0