Açık havada spor yapan fazla kilolu kadın

Bir antrenman programına sıfırdan başlamak her zaman karmaşıktır; ancak fazla kiloluysanız, ortalama ağırlıkta birine göre daha fazla zorlanabilirsiniz. Zor olduğunu düşünüyorsanız veya nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, spor salonuna gitmek veya fitness derslerine başlamak hevesinizi kırabilir. Ancak antrenman yapmak sağlığınız ve zindeliğiniz üzerinde sayısız faydaya sahiptir; bu yüzden denemeye devam etmelisiniz. Bu faydaların arasında zihinsel ve fiziksel sağlığınızda iyileşme, bazı hastalık risklerinin azalması, daha iyi uyumanız, hatta gündelik hayatınızda kendinizi daha rahat hissetmeniz sayılabilir.

Bu yazıda, yeni başlayanlar için bir antrenman programı oluşturmaya yönelik, deneyebileceğiniz en iyi ve en kolay antrenmanları içeren püf noktalarını sizlerle paylaştık. Unutmayın, yeni bir antrenman programına başlamadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçin ve denemek istediğiniz antrenmanları nasıl güvenle yapabileceğinizi araştırın.

Hafif başlayın

Alışık değilseniz, önerilen antrenman süresi olan haftada 5 gün, 30 dakika gözünüzü korkutabilir. Ancak bu şekilde başlamanız şart değil. Öncelikle formunuzu iyileştirmeyi amaçlayın ve antrenmanı tamamlamayı kolaylaştırmak için 30 dakikayı 15’er dakikalık iki sete bölmeyi düşünün. Hoşunuza giden, programınıza, yaşam tarzınıza ve bütçenize uygun olabilecek etkinlikler arayın.

Eklemlerinizi korumak için hafif antrenmanlarla başlamanız iyi olabilir. Spora yeni başlayan ve fazla kilolu kişilerin yapabileceği bazı kolay antrenmanlar arasında hızlı yürüme, yüzme, su jimnastiği veya bisiklet sürme sayılabilir. Ayrıca, henüz spor salonuna gitmeyi göze alamıyorsanız evde hafif antrenman veya yoga videoları ile başlamayı deneyebilirsiniz.

Yeni bir şey deneyin!

Başlangıç aşamasına alışarak kendinizi rahat hissettiğinizde, yeni antrenman türlerini denemekten çekinmeyin. Bunlar, vücudunuzu farklı şekillerde zorlayacaktır ve antrenman programınızdan sıkılmanızı önleyecektir. Boks antrenmanı, Zumba, spinning veya pilates gibi grup fitness derslerinden hoşlandığınızı keşfedebilirsiniz. Alternatif olarak, bir kişisel antrenör ile tek başınıza çalışmayı da tercih edebilirsiniz.

Alışılmışın dışına çıkmaktan korkmayın — salsa dansı, halat antrenmanı veya engelli koşu denemeye ne dersiniz? İnternet üzerinden çevrenizde farklı dersler olup olmadığını araştırın ve yakınınızdaki bir spor salonunda veya havuzda ders verilip verilmediğini öğrenin.

Yeni bir dersi denediğinizde, dersin başında eğitmenle konuşun. Böylece sizi yönlendirebilir ve güvende kalmanızı sağlayabilir. Son olarak, başkaları tarafından yargılanmaktan korkmamaya çalışın. Unutmayın ki herkesin orada bulunma sebebi aynı ve birçok kişi spor yapmaya başladığında sizinle aynı durumdaydı!

Daha fazla ipucu

Sağlıklı bir yaşam tarzına giden yol yeni alışkanlıklar edinmekten geçer; bu yüzden, bir gecede büyük bir değişim yaşayamazsınız. Antrenmanı programınıza dahil etmeniz zaman alır. Sadece şimdi yapabileceklerinize odaklanın ve zaman içerisinde daha yoğun antrenmanlara geçiş yapın. Birlikte spor yapabileceğiniz arkadaşlar bulmanız, motivasyonunuzu yüksek tutabilir ve sizi teşvik edebilir. Özellikle farklı programlara özel çalma listeleri oluşturursanız, müzik dinlemek de antrenmanınıza harika bir şekilde eşlik edebilir.

Isınma ve gevşeme hareketlerini kesinlikle ihmal etmeyin ve form durumunuza ve kapasitenize uygun ekipman kullanın. Bol su için ve imkanınız varsa antrenman için uygun kıyafetler satın alın. Bunları yapmanız antrenman sırasında ferah olmanızı ve rahatça hareket edebilmenizi sağlar. Antrenmana başlamanın yanı sıra, sporu desteklemeye en uygun gıdaları tüketmek için diyetinizi de gözden geçirmeniz önemlidir. Bu, doğru bir protein, yağ ve karbonhidrat dengesi kurmayı ve antrenmandan sonra sağlıklı bir atıştırmalık veya smoothie ile enerji kazanmayı kapsar.

Farkındalıktan öğle atıştırmalıklarına kadar, sağlıkla ilgili püf noktalarının gündelik yaşamınızı nasıl dönüştürebileceğine dair en yeni içeriklere sahibiz

Teknoloji akıl sağlığınıza nasıl faydalı olabilir?

Uygulamalar, giyilebilir teknolojiler ve evde hazırlanan ilaçlarla saman nezlesine son!

Forma girmek mi istiyorsunuz? Koşu bandını bırakın ve heyecan verici yeni egzersiz trendlerini deneyin

Twitter: Forma girmek mi istiyorsunuz? Spora yeni başlayan fazla kilolu kişiler için harika antrenman rutinlerini inceleyin.

Ajans: Fazla kilolu kişiler için salsadan boks antrenmanına kadar en iyi antrenmanlar burada…

Facebook: Özellikle fazla kiloluysanız, spor yapmakta zorlanabilirsiniz. İşte yeni bir programa başlamanın ve antrenman alışkanlığı edinmenin yolu…

px Kilonuza göre nasıl spor yapmalısınız?