Woman looking in the fridge illustration

Antrenmandan maksimum faydayı sağlayabilmek, vücudunuza çok iyi bakmanız ve bedeninizin güçlü, formda ve sağlıklı kalması için doğru besinleri almasıyla mümkündür. Koşu öncesinde iyi yemek, yorgunluğu minimum düzeye indirir, böylece performansınızı sonuna kadar zorlayabilirsiniz. Antrenman yaptıktan sonra yeni besinler almak ise kaslarınızın onarılmasına yardım ederek yaralanmaları önler.

Koşunuzdan en iyi sonuçları alabilmeniz için hazırlık aşaması çok önemlidir. Yola çıkmadan önce; karbonhidrat, protein ve lif içeriği bakımından zengin gıdalar tercih edin; zira, bunlar kolaylıkla hazmedilir ve daha uzun süre hareket halinde kalmanızı sağlayacak sabit bir enerji akışı verir. Bunlara örnek olarak yulaf lapası, kabuklu yemiş ezmeleri, meyveli smoothie’ler ve tam tahıllı kızarmış ekmek gibi tam tahıllar verilebilir. Potasyum kan basıncınızı düzenlemeye yardımcı olur; dolayısıyla, muz gibi potasyum içeren gıdalar da koşucular için son derece faydalıdır.

Koştuktan sonra, bitkin düşen kaslarınızın iyileşmesine yardımcı olacak yiyecekler yemeniz önemlidir. Makarna ve esmer pirinç gibi tam tahıl karbonhidratları enerji verir, kas geliştirir ve dayanıklılık ile performansı artırır. Bunları; yumurta, tavuk ve kabuklu yemiş gibi protein bakımından zengin yiyecekler ile hem soğuk algınlığı ve öksürükle mücadele etmenize hem de yıl boyu koşmaya devam etmenize yardımcı olacak, bağışıklığı destekleyen vitamin ve mineraller içeren bolca meyve ile bir arada tüketin.

Tarayıcınız HTML5 video etiketini desteklemiyor.

Farkındalıktan öğle atıştırmalıklarına kadar, sağlıkla ilgili püf noktalarının gündelik yaşamınızı nasıl dönüştürebileceğine dair en yeni içeriklere sahibiz:

Günde 5 porsiyon meyve ve sebze tüketmek için en iyi smoothie tarifleri

Beyin sağlığınızı korumanın basit yolları

Sizin için en doğru takviyeler hangileri?

 

px Koşu öncesinde ve sonrasında neler yemeliyiz?

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.7
Hayır, beğenmedim0