Bir koşudan sonra daha güçlü veya zinde hissetmekten, kendi rekorunuzu kırmaktan veya daha uzun mesafe koştuktan sonra yaşanan adrenalin patlamasından daha iyi ne olabilir?

Peki bir anda başlayan bir ağrı antrenman hedeflerinize ulaşmanızı engellese canınız sıkılmaz mıydı?

Koşucuların yaklaşık %79’u yılda en az bir defa yaralanmaya maruz kalır. Tekrarlayan darbeler vücudun doğal hareketleri arasında değildir; özellikle de ayaklarınız sert ve engebeli zemine temas ederken. Formda değilseniz, bu hareketler yaralanmanıza yol açabilir.

Tecrübesiz koşucular ne zaman durması ve koşmaya nasıl başlaması gerektiğini kestirmekte zorlanabilir ve en yaygın koşu yaralanmalarından kaçınmanın en iyi yöntemlerini bilemeyebilir.

Start Running Stay Running Koşu Baş Antrenörü Emmie Kay, Generali’ye şu bilgileri veriyor: “İnsanlar koşunun vücut üzerindeki etkisini hafife alıyor. Daha önce hiç koşmadıysanız, her adım attığınızda vücut ağırlığınızın üç katı yükün eklemlerinize binmesi zor olabilir.”

Bu size kendinizi çağrıştırıyorsa ya da potansiyel yaralanmalar konusunda endişeleniyorsanız, koşu sırasında maruz kalabileceğiniz her türlü yaralanmayı ve doğru eğitim ve ekipman kullanımı yoluyla bunlardan kaçınmanın yollarını bu faydalı infografikte bulabilirsiniz.

Can sıkıcı yaralanmalardan kaçınmanıza ve zindelik hedeflerinize ulaşmanıza yardım etmek için yanınızdayız.

Zz1iY2U1YmRiZWY0NDUxMWViODFhNGU1Mjk3YTE4ZjBlZQ== Koşarken yaralanmayın! Yeni başlayanlara önemli ipuçları

 

Çok dikkatli bir koşucu olsanız bile koşu yaralanmalarıyla ne zaman karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile kas ve kemiklerinizin sağlığını takip etmek için check-up paketinden yararlanabilir ya da olası yaralanmalarda en iyi bakımı aldığınızdan emin olabilirsiniz.

 

px Koşarken yaralanmayın! Yeni başlayanlara önemli ipuçları