Toplumda yaygın olarak görülen mide yanması ve ekşimesi, hayatımızın bir noktasında çoğumuzun başına gelir. Neyse ki bu yaygın tıbbi sorunla ilgilenmenin ve kısa sürede rahatlamanın birçok kolay yöntemi var. Sıkça karşılaşılan bu rahatsızlık ile ilgili olarak bilmeniz gereken, mide yanması semptomları, mide yanmasının sebepleri, mide yanmasını şiddetlenmeden geçirmenin kolay ve doğal yöntemleri ve ileride tekrarlamasını önlemenin yolu gibi konulara bu yazımızda göz gezdiriyoruz.

Mide yanması, çoğu zaman geçici acıya ve rahatsızlığa neden olsa da, doğru ele alınmadığı bazı durumlarda daha ciddi sorunlara dönüşebilir. Eğer semptomlarınız sizi endişelendiriyorsa, en kısa sürede bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.

Mide yanmasının semptomları nelerdir?

Herhangi bir tedbir almadan önce, yaşadığınız problemin başka bir sorun değil, mide yanması olduğunu tespit etmeniz önemlidir. Mide yanması, midedeki yiyeceklerin ve mide asidinin yemek borusundan geri çıkarak tahrişe yol açması şeklinde açıklanabilir. Bunun semptomları arasında, göğüste acı ve yanma hissi, ağızda asidik bir tat, öksürme, mide bulantısı, göğüs kafesinin ardında basınç hissi ve ses kısıklığı yer alır. Rahatsızlık verici bu hisler, birkaç saat sürebilir.

Mide yanmasını kısa sürede nasıl geçer

Neyse ki, bu rahatsızlıktan şikayetçi olanların mide yanmasını geçirmek için başvurabileceği bir dizi kolay ve doğal yöntem var. Dik durun veya uzanıyorsanız sırtınızı yükseltin ve kemerinizi gevşetin ya da dar giysilerinizi daha rahatlarıyla değiştirin. Bu faydalı olmazsa, asidi nötrleştirmek için birkaç yudum elma sirkesi veya karbonatlı su içmeyi deneyebilirsiniz. Bir miktar meyan kökü, beyaz leblebi veya zencefil yemek ya da şekersiz sakız çiğnemek de semptomları hafifletmek için başvurabileceğiniz yöntemler arasındadır. 

Uzun vadede mide yanmasını önlemenin yolları

Mide yanması genellikle beslenme ve yaşam tarzına bağlıdır; beslenme ve yaşam tarzınızda küçük değişiklikler yaparak, mide yanmanızı kolaylıkla engelleyebilirsiniz. Kişiden kişiye değişiklik gösterse de mide yanmasının en sık karşılaşılan nedenleri fast food, baharatlı yemekler, soğan, sarımsak ve kahve gibi bazı yiyecekler ve içeceklerdir. Gazlı içecekler, aşırı yeme ve yemek ile uyku arasında en az iki saat bırakmamak da tahrişin başlıca nedenleri arasında yer alır. Sigarayı bırakmak, doktorunuz tavsiye ederse kilo vermek ve stres yaratan faktörleri sınırlandırmak da faydalı olabilir. Son olarak, kullandığınız herhangi bir ilaç varsa mide rahatsızlığınızı olumsuz etkileyip etkilemediğini öğrenmek için doktorunuza danışabilirsiniz ve eğer etkiliyorsa başvurabileceğiniz alternatif seçenekleri doktorunuzla konuşabilirsiniz.

Sağlık sigortası ürünlerimiz hakkında bilgi edinin ve hem kendinizin hem de ailenizin sağlığını destekleyin.

KAYNAK:

LEAD STAT: https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/acid-reflux-ger-gerd-adults/definition-facts

https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/9617-heartburn-overview

https://www.nhs.uk/conditions/heartburn-and-acid-reflux/

https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/what-does-heartburn-feel-like

 

 

px Mide yanmasını geçirmenin yolları