saglikli-beslenme

Beslenmenizi ve hareket miktarınızı değiştirerek hayatınızı değiştirebilirsiniz ve bu sayede hem daha mutlu hem de daha sağlıklı olabilirsiniz. Beslenme uzmanları, nasıl iyi beslenilmesi gerektiğine dair birçok tavsiyede bulunurlar ve en önemlisi de bu tavsiyeler sayesinde farklı beslenme türleri arasında kaybolmanızı önlerler. Ancak uzmanlar da insan olduğu için onların da takip ettiği, zamanla değişmeyen bazı öneriler mevcuttur. İşte uzmanların tercih ettiği, sizin de yeme tarzınızı değiştirebilecek 10 alışkanlık.

Sebzeden Vazgeçmeyin!

Besin piramidi genellikle akıl karıştırıcı ve doğrudan uygulanması zor bir şablondur. Sağlıklı bir öğün yiyebilmek için tabağınızın yarısını kızartma olmayan sebzelerle doldurmalısnız. Brokoli, Brüksel lahanası, bezelye, havuç, ıspanak, lahana, ve pazı gibi sebzeleri mutlaka her öğünde bulundurmayı tercih etmelisiniz. Tabağın kalan yarısına ise tam tahılın veya baklagilleri, tabağın dörtte birini dolduracak şekilde koymalısınız. Tabağınızın son çeyreğini de mümkün olduğu kadar yağsız protein ile tamamlamalısınız. Bu sayede biyolojik ihtiyaçlarınızın tamamı karşılanacaktır.

Dengeli Bir Kahvaltı Yapın

Bunu daha önce duyduğunuza eminiz. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Sağlıklı bir kahvaltı yapmak, metabolizmanın başlaması, bilişsel işlevlerin iyileştirilmesi ve gün boyunca daha iyi yemek seçimlerinde bulunmanıza yardımcı olması açısından kesinlikle çok önemlidir. Bütün bunlar da biyolojik açıdan gün içinde mutlu olmamanız için bütün engelleri ortadan kaldıracaktır. İdeal kahvaltı ise, geleneksel Türk kahvaltısına uygun bir şekilde proteini, peynir gibi sağlıklı yağları ve tam tahıllı ekmek gibi bir takım karmaşık karbonhidratları içerir.

Kendinizi Aç Bırakmayın

Bu strateji hem oldukça sağlıksızdır hem de neredeyse her zaman uzun vadede geri tepecektir. Gün boyunca yeterince kalori almazsanız, metabolizmanızı çok daha fazla zorlayacaksınız. Bütün gün dikkatiniz yemeğe doğru odakladığında ve aç kaldığınızda, vücudunuz kendinizi sonra daha fazla bir şeyler yemek için hazırlar. Bu sebeple sağlıklı bir akşam yemeğini tüketmek yerine, ek olarak biraz dondurma, atıştırmalık abur cubur veya kek parçası gibi bir kalori bombasını da alarak tüm gün bu kadar “iyi” olduğunuz için kendinizi ödüllendirmeniz daha olasıdır. Bir şeyleri hiç yememek yerine, porsiyonlarınızı küçültmek ve bunun yanı sıra yürümek gibi az yorucu spor faaliyetlerine yönelmek daha kalıcı sonuçlara ulaşmanızı sağlayacaktır

Dışarıda Yediğiniz Yemeklere Dikkat Edin

Gittiğiniz lokantadaki menülerde kullanılan isimler aldatıcı olabilir ve sağlıklı gibi gözüken başlangıç tabakları bile yağ ile doldurulmuş olabilir ya da ağır bir sosla boğulmuş olabilir. Kontrolü ele almaktan korkmayın. Bir yemeğin nasıl hazırlandığı hakkında ayrıntılı bilgi isteyin. Mümkün olduğu kadar basit tabakları tercih edin ve normalde konulan sosları ayrı istediğiniz belirtin. Garsona basit ve sağlıklı bir seçim aradığınızı belirtmekten çekinmeyin.

Alışverişten Önce Liste Yapın

Acıktığınızda mağazaya gitmenin kötü bir fikir olduğunu biliyorsunuz ve daha zekice alışveriş yapmanın tek anahtarının bu olmadığını da biliyorsunuz. Alışveriş esnasında insanların yaptığı en büyük hata neye ihtiyaçları olduğunu bilmeden, bunun yerine ilham almak için raflara göz atarak alışverişe gitmek. Bu durum, daha fazla paketlenmiş hazır yiyecekler ve daha az taze bütün yiyecekler almanıza yol açacaktır. Hafta içi yapmayı düşündüğünüz yemek tariflerine göre bir liste hazırlayın ve alışverişinizi taze sebzelere, süt ürünlerine, balık, et ve tavuklara ev sahipliği yapan bir marketin çevresine odaklayın.

İşlenmiş Yiyeceklere Dikkat Edin

Paketlenmiş veya hazır yiyeceklerin tümü kötü değildir, ancak akıllıca seçim yapmak için beslenme etiketlerini dikkatlice okumanız gerekir. İdeal olarak, dondurulmuş sebzeler ve konserve fasulye gibi besleyici yemek pişirmeyi kolaylaştıran seçeneklere yönelmelisiniz. Öğünlerinizi gizli yağ kaynakları veya fazla şeker ya da tuz içeren abur cubur besinlerden uzak tutmalısınız.

Tuz ve Şekeri Sınırlayın

Biyolojik olarak tuza ve şekere doğru miktarlarda ihtiyacımız vardır. Ancak önceden hazırlanmış paket yiyeceklerde bu oranlar ihtiyacınız olandan fazlasını içerebilir. Mutlaka makarna sosu, hazır çorba, hazır konserve yemek gibi gıdalarda etiketin üzerinden içinde ne kadar tuz ya da şeker bulunduğuna dikkat edin. Sağlıklı bir bireyin günlük tuz tüketimini bir çay kaşığından ya da 2.3 gramdan fazla ve şeker tüketimini de kadınlar için 25 gramdan ya da 6 çay kaşığından, erkekler için 37.5 gramdan ya da 9 çay kaşığından fazla tutmaması gereklidir.

Sadece Kalori Saymayın

Tüm kaloriler eşit değildir. İnsanlar bu 100 kalorili paket paketlerini veya diğer atıştırmalıkları yerken sadece 100 kalori olduğu gerçeğine odaklanırlar, ancak özellikle şeker ve yağ bakımından başka neler aldıklarına dikkat etmeyebilirler. Daha iyi bir yaklaşım için kalorileri doğal olarak düşük, temel vitamin, mineral ve lif bakımından zengin, sağlıklı, besleyici yoğunluklu yiyeceklere odaklanın.

Kepekli, Tam Tahıllı Ürünlere Geçin

Karbonhidratlara baktığınızda kahverenginin iyi olduğunu göreceksiniz. Tam buğday, bulgur, kahverengi pirinç ve yulaf ezmesi gibi tam tahıllı gıdalar işlenmiş beyaz tahıllardan daha fazla besin ve lif içerir. Bu karmaşık karbonhidratlar sadece sizin için daha sağlıklı olmakla kalmaz, aynı zamanda sizin daha uzun süre doymuş kalmanıza yardımcı olur. Daha yüksek lif tüketimi, diyabet ve kalp hastalığı riskinin azalması ile ilişkilendirilmiştir. Yani daha mutlu, sağlıklı ve tercih ederseniz ince kalmak için karbonhidrat kesmek yerine, beyaz tahılları kepekli tahıllar için değiştirerek işe başlayabilirsiniz.

Yemeğin Tadını Çıkarın

Bu çok aşikar olabilir, ancak birçok insan sağlıklı beslenme ve keyifli beslenmenin birbirlerine zıt kavramlar olduğunu düşünmektedir. “Diyet” kelimesini hiç duymamış gibi yapın. Onun yerine, uzun süre devam edeceğiniz, sağlıklı seçimler üzerine kurulu bir yaşam tarzına doğru yönelin. Bu hedefe ulaşmak için, yemekten zevk aldığınız besleyici yiyecekleri bulun. Yemek sadece yakıt değil zevk aldığınız ve sizi besleyen bir şey olmalıdır. Zevk aldığınız yeni yemekleri bulmak için şehir dışına ya da yurt dışına yolculuk edebilirsiniz. Yeni yerlerde yeni tatları denemek, dünyanın bir köşesinde tam sizin için yapılmış yeni bir keyfi keşfetmenizi sağlayabilir. Ancak bu yolculuklarınız esnasında yeni tatları denerken veya başka bir nahoş durumda karşınıza çıkabilecek sorunların keyfinizi kaçırmasını önlemek için Seyahat sağlık sigortası yaptırmayı unutmayın. Bu sayede hem kendinizi hem de sevdikleriniz güvence altına alabilirsiniz.

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0