Otomobil Markalarının Amblemlerinin Anlamları

Generali Sigorta [12/08/2015]

Otomobil Amblemleri

Arabaların amblemleri yıllar içinde nasıl değişti, ilk görüşte tanıdığımız amblemler son halini nasıl aldı: Otomobil markalarının amblemlerinin anlamları…

 

Otomobil Markalarının Amblemlerinin Anlamları

Ünlü otomobil markalarının amblemleri, bu amblemlerin yıllar içindeki değişimleri ve altında yatan hikayeleri hiç merak ettiniz mi? İşte bazı ünlü otomobil markalarının amblemlerinin altında yatan hikayaler…

Mercedes

DMG firmasının bir parçası olan Mercedes 1926 yılında Benz şirketiyle birleşir. Anlatılana göre Benz’in kurucusu Karl Benz, motor fabrikasındaki görevinin ilk yıllarında evinin çatısına bir yıldız amblemi yerleştirmiş ve bunun başarıyı ve gücü temsil edeceğini söylemiştir. Markanın logosu olan bu yıldız, ‘karada, suda, havada evrenselliği’ simgeler. 1909’da tescil edilen amblemdeki yıldızın etrafı 1916 yılında, içinde dört küçük yıldızın ve Mercedes isminin yer aldığı bir daireye çevrildi. 1926’daysa Daimler-Benz birleşmesi ile Benz’in defne yapraklarından çelengi yıldızın etrafını sardı. Markanın logosu bir kaç değişiklikten sonra bugün ki halini aldı.

BMW

Bayerische Motoren Werke isminin kısaltması olan BMW, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya’nın Münih kentinde kuruldu. Uçak motoru üreterek işe başlayan şirket, 1928 yılındaysa otomobil üretimine de girişti. Markanın parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmı da uçak pervanesini temsil ediyor. Diğer bir hikayeye göreyse amblemdeki mavi beyaz renklerin Bavyera eyaletinin renklerinden geldiği.

Ford

Ford Motor Company, Henry Ford tarafından 1903 yılında Michigan, ABD’de kuruldu. Markanın amblemi, kurulduğu yıllarda şirketin tam adının yazılı olduğu siyah beyaz bir tasarıma sahipti sonrasındaysa mavi plaka üzerine italik yazı şeklinde markanın ismi yazılı halini aldı.

Peugeot

1800’li yıllarda ilk kurulduğunda testere üreten bir firma olan Peugeot markası otomobillerinin logosunda kullandığı aslanı, yüksek kaliteli olduklarını göstermek için tercih etmiş. 1899 yılından bu yana otomobillerinde de aslan logosunu kullanan marka logosundaki aslan yıllar içinde çeşitli görsel değişikliklere uğrayarak son halini almış.

Opel

Markanın kurucusu Adam Opel işe otomobil değil dikiş makinesi üreterek başlamış. Başlangıçta logo bir zeplin olrak tasarlanmış ancak günümüze kadar ulaşan şimşek figürü, hızı simgelediği için markanın logosuna yerleşmiş.

Toyota

Japon markasının ambleminde yer alan oval olarak tasarlanmış ‘T’ harfini oluşturan elipsler, müşterinin ve otomobilin kalbini temsil ediyor. Müşteri memnuniyeti, takım ruhu ve ilerleme isteği, logoyu oluşturan üç elipsin diğer anlamları olarak anlatılıyor.

Ferrari

Ünlü İtalyan markası 1923 yılından bu yana, şaha kalkmış at figürünü amblem olarak kullanıyor. İtalyan kontesin 1923’te Enzo Ferrari’ye hediye ettiği at şeklindeki maskot, Ferrari’nin amblemine ilham veriyor. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena’yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

Fiat

1800’lü yılların sonuna uzana bir hikayesi olan marka Giovanni Agnelli tarafından Torino’da kuruldu ve isminini ‘Fabbrica İtaliana Automobili Torino’ kelimelerinin baş harflerinden aldı. Markan isminin kısaltması amblem olarak kullanılırken 1990 yılında, markanın geçmişini simgeleyen defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Logosu sıkça değişen bir marka olarak biliniyor ve 2006 yılında aldığı son versiyonu ile hayli modern bir görünümü var.

 

Aracınız hangi marka olursa olsun karşılaşabileceğiniz aksiliklere karşı güvence altına almak için kasko sigortası yaptırmayı ihmal etmeyin!

Facebook ile Yorum Yap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


CAPTCHA Image
Reload Image

Generali Sigorta’yı Facebook’ta Beğen, Hiçbir Yeniliği Kaçırma!

likeee

 

 

 

Herkes burada, gelsene sen de.