Öz şefkat veya kendinize nezaket göstermek kulağa basit gelir ama uygulaması zordur!

Neredeyse hepimiz çoğunlukla düşük özgüven veya diğer sorunlar neticesinde kendimize karşı gerektiği kadar nazik olma konusunda zorlanırız. Öz şefkatin hem psikolojik hem de daha güçlü bir bağışıklık sistemi ve daha iyi sosyal bağlantılar gibi fiziksel faydaları olabileceğini ortaya koyan çalışmalar, hayatınızda daha fazla nezakete yer vermeye odaklanmaya başlamak için bir hareket noktası olabilir.

Kendinizle ilişkinizi analiz edin (ve kendinizi bağışlamaya odaklanın)

İçinizdeki eleştirmenle barışmak için hatalarınızı nasıl algıladığınızı ve bu düşüncelerin nedenlerini dikkatle analiz edin. Ayrıca, eskiden yaptığınız hataları gelişme perspektifinden değerlendirerek kendinizi bağışlamaya odaklanmanız da önemlidir; zorlukları fırsatlar, reddedilmeyi ise hedef değiştirme olarak görmenize yardımcı olacaktır. Neticede hepimiz insanız. Kendini suçlamayı ve suçluluk hissini geride bırakma yoluyla nezaketi ve öz şefkati geliştirmeyi hedefleyen şefkat odaklı çalışmalar yapabilirsiniz.

Medya tüketiminizi tekrar gözden geçirin

Sosyal medya bir rutine takılıp kalmamızı sağlayarak mutsuzluğa ve olumsuz hislere neden olabilir. Sosyal medya hesaplarınızı inceleyin; ünlüleri veya size kendinizi başarısız hissettiren kişileri takip etmeyi bırakın ve herkesi kapsayıcı paylaşımları bulunan pozitif hesaplara odaklanın, hatta daha eleştirel bir gözle bakmayı başarana kadar platformdan tamamen ayrılmayı gözden geçirebilirsiniz. Ayrıca, haber kaynaklarınızı da gözden geçirin – çok fazla negatif ve endişe verici içerik tüketiyor musunuz ya da sürekli yeni haberleri kontrol etme rutinine mi girdiniz? Haberleri sadece gerektiğinde takip etmek için kendinize sınırlar belirleyin ve kontrolünüz dışındaki konularda endişelenmekten kaçının.

Sağlığınıza özen gösterin

Yeterince uyuma, besleyici gıdalar tüketme ve düzenli antrenman yapma gibi sağlıklı alışkanlıklar edinmek, dünyaya daha pozitif bakmanıza ve kendiniz hakkındaki düşüncelerinizi pozitif yönde geliştirmeye yardımcı olmayı da kapsayan çok sayıda faydaya sahiptir. Kendinize özen göstermek, aynı zamanda vücudunuzla daha iyi bir ilişki kurmanızı sağlayarak öz şefkat hislerini destekler. Ruh sağlığını iyileştirdiği ve anksiyeteyi azalttığı kanıtlanan farkındalık ve meditasyon gibi teknikleri de rutininize dahil etmeye çalışın.

Sosyal bağlantılarınızı geliştirin

Sosyalleşmenin başkalarına karşı şefkat ve nezaket geliştirmenize yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz? Başkaları ile bağlantı kurmak ve sosyal etkileşimlere örnek vermek döngüseldir; kendinize ve başkalarına karşı ne kadar nazik hissederseniz, o kadar iyi bağlantı kurarsınız! Kendinizi mutlu hissettiren ve sizi yargılamayan kişilerle zaman geçirin ve sizinle benzer zihniyete sahip kişilerle tanışmanın yollarını arayın.

Şükran duyun

Şükran hislerinizi geliştirmeye çalışmanın nezaket ve öz şefkat konusunda son derece güçlü bir motivasyon sağladığı kanıtlanmıştır. Minnettar hissetmenin pratik yollarını arayın, örneğin her gün bir şükür günlüğü tutabilirsiniz, şükran notları biriktirebilirsiniz, teşekkür mektupları gönderebilirsiniz veya uzun bir yürüyüşe çıkarak hayatınızda şükür duyduğunuz her şeyi değerlendirebilirsiniz; emin olun düşündüğünüzden fazlası çıkacak.

 

px Kendinize nezaket göstermenin ve şefkat geliştirmenin yolu