Dünya’da yılda yaklaşık 7 milyon kişi sigaraya bağlı nedenlerden hayatını kaybediyor. TÜİK verilerine göre ise her dört kişiden birinin sigara içtiği ülkemizde bırakmayı teşvik programları yoluyla sigarayla etkin bir mücadele yürütülüyor. Peki bu dört kişiden biriyseniz, sigarayı bırakmak istemez misiniz?

İster sağlığınızı iyileştirmeyi, isterseniz de bütçenizi rahatlatmayı düşündüğünüzde, sigarayı bırakmanız için birçok neden var. Sigara son derece bağımlılık yapıcıdır ve düzenli olarak sigara içmeye alıştıysanız döngüyü kırmak zor olabilir. Neyse ki, sigarayı başarıyla bırakmak için doğru yolda ilerlemenizi sağlayacak birçok yöntem var. Stres anında sigara yakma alışkanlığını kırmaktan sigara yerine naneli sakız çiğnemeye kadar, sigarayı temelli bırakmak için başvurabileceğiniz en iyi 6 tekniği sizler için derledik.

1. Biraz mola verin!

Birçok sigara kullanıcısı gibi siz de sigarayı stres ve anksiyete ile başa çıkmak için kullanıyorsanız, rahatlamanın başka yöntemlerini keşfetmeniz önemlidir. Örneğin hızlı ve derin nefes alma, farkındalık egzersizleri veya diğer meditasyon türleri rahatlamanıza yardımcı olabilir.

2. Sigarayı bırakma nedenlerinizi yazın

Sigara içmenin sağlık problemleri ve yüksek maliyetler gibi olumsuz etkilerini araştırın ve bu yola neden girdiğinizi hatırlamaya ihtiyaç duyduğunuzda azminizi yeniden kazanmak için sigarayı bırakmanın faydalarını listeleyin. Sigarayı bırakmanın daha iyi hissetmek, cilt renginin açılması ve bir sonraki tatiliniz için para biriktirmek gibi faydalarını da yaptığınız listeye ekleyebilirsiniz.

3. Günlük rutininizi değiştirin

Günlük hayatınızda sigara içmek için kolayca bahaneler bulabilirsiniz. Bu yüzden, rutininizi değiştirmek veya yeni bir alışkanlık kazanmak için gayret gösterin. Örneğin; yemekten sonra sigara içmek yerine bir parça meyve yiyebilirsiniz veya sakız çiğneyebilirsiniz. İş yerinde kahve molası verdiğinizde sigara yakmak yerine kısa bir yürüyüşe çıkabilirsiniz. Alkol alımı da sigara içmeyi tetikleyebilir, bu yüzden sağlığınız için alkolden uzak durmaya çalışın.

4. Sevdiklerinizden destek alın

Ailenin ve arkadaşların desteği büyük bir fark yaratabilir. Bu yüzden, her adımınızı mutlaka onlarla paylaşın. Sigarayı bıraktığınızı onlara söylemeniz sorumluluk hissinizi tetikler, ayrıca sigaradan uzak durmanıza yardımcı olabilirler!

5. Sigara alternatiflerini düşünün

İlk zamanlar yaşayacağınız krizlerle başa çıkmanıza yardımcı olacak nikotin bantları gibi birçok alternatif mevcuttur. Bunlar sigarayı kademeli olarak bırakmanız için faydalı olabilir, ancak yeni bir şey denemeden önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

6. Ödülünüzü seçin

Hedefler belirleyerek ve sigarayı bırakma yolundan vazgeçmediğiniz için kendinizi ödüllendirerek motivasyonunuzu yüksek tutun. Bu ödüllerin pahalı olması şart değil, en sevdiğiniz tatlıdan küçük bir lokma gibi basit şeyler de olabilir. Herhangi bir noktada yenik düşerseniz, kendinize kızarak zaman yitirmeyin. Kendinizi affedin, sigara yakmanızı neyin tetiklediğini analiz edin ve gayret göstermeye devam edin.

Bu şekilde sigarayı bırakabilirsiniz.

Ailenizin iyiliği birinci önceliğiniz; öyleyse, sağlık sigortası yaptırarak sağlığınızı güvence altına alın.

px Sigarayı bırakmanıza yardımcı olacak en iyi 6 ipucu