spor-yapmanin-su-icmenin-ve-yurumenin-faydalari

Sağlıklı bir yaşam için hayatınızdaki bazı alışkanlıklarınızı değiştirmeniz ve bunların yerine daha sağlıklı alışkanlıklar kurmanız gerekebilir. Bu alışkanlıklar arasında ise ilk sırada mutlaka spor aktiviteleri yer almalıdır. Spor yaptığınız zaman yaşam kaliteniz artar, kendinizi zinde hissedebilirsiniz, uykunuz düzenlenir, pozitif hissetmeye başlarsınız ve motivasyonunuz da artmaya başlar. Daha pek çok farklı faydası olan sporu bir yaşam tarzı haline getirdiğiniz zaman metabolizmanıza da katkı sağlarsınız.

Yaş aralığınız ve vücut yapınıza uygun olabilecek spor aktiviteleri ile ilgilendiğiniz zaman düzenli bir şekilde spor yapmaya başlayabilirsiniz. Her gün spor yaptığınız zaman stres hormonu salgılamaya başlayan kasların kendisini tamir edilemeyecek seviyeye gelebileceğini de unutmamalısınız. Bu sebeple, her gün spor yapmak yerine haftanın belirli günleri spor yapmayı deneyebilirsiniz.

Haftada 2 Gün Spor Yeterli midir?

Spor faaliyetlerinin faydalarını hissedebilmeniz için bu faaliyetleri yaşamınızın bir parçası haline getirmeniz gerekir. Yeni başlayanlar için gün aşırı spor yapılması faydalı olabilir. Fakat sportif faaliyetleriniz belirli bir düzene oturduğu zaman haftada 2 gün spor yapmanız yeterli olacaktır. Eğer kilo vermek için spor yapıyorsanız profesyonel destek alarak bu günleri çoğaltmayı da deneyebilirsiniz. Sağlıklı bir yaşam için haftanın iki günü 30-45 dakika aralığında spor yapmanız yeterlidir. Kilo vermek için ise haftanın en az 4 günü 45 ve üzeri spor yapmanız gerekebilir.

Su İçmenin Faydaları Nelerdir?

Vücudunuzun en değerli besin kaynakları arasında su da yer almaktadır. Ruh ve sinir sağlığı açısından da son derece büyük bir öneme sahip olan suyu yeterli miktarda tükettiğiniz zaman mide hastalıklarına da iyi gelir. Su aynı zamanda sindirim sistemine, ağız kokularına, vücut dirençsizliğine, kan basıncı dengesizliklerine ve ciltteki problemlere karşı da etkilidir.

Su tüketerek sağlıklı yaşamak istiyorsanız günde en az 1 veya 2 litre arasında su içmeniz gerekebilir. Bu miktarı doktorunuz ile görüşerek de belirleyebilirsiniz. Her kişinin vücut yapısı farklı olabileceği için başka biri için geçerli olan bu miktar sizin için geçerli olmayabilir.

Sağlıklı bir yaşam için su tüketirken aynı zamanda sportif faaliyetlerinizi aksatmamalı ve dengeli beslenmeyi de unutmamalısınız. Özellikle su içerek zayıflamak istiyorsanız, su tüketiminizi diyet ve spor ile birlikte yapmalısınız. Böylelikle daha sağlıklı sonuçlar elde etmeye başlayabilirsiniz.

Yürümenin Faydaları Nelerdir?

Yüksek tansiyon ve damar tıkanıklığı başta olmak üzere depresyon ve belirli kanser türleri için yürüyüş yapılması tavsiye edilmektedir. Kalp krizi ve obezite gibi rahatsızlıkların da önüne geçebilen yürüyüşler uzun ve sağlıklı bir yaşam elde edebilmenizi sağlar. Mümkün olduğunca sabahları yarım saat kadar yürümeye çalışırsanız güne daha enerjik bir başlangıç yapabilirsiniz. Yürüyüşe başlamadan önce ise muhakkak esneme ve ısınma hareketlerini yapmalısınız.

Yürüyüş ile zayıflamak isteyenler yürüyüş süresini, saatlerini ve sıklığını profesyonel diyetisyenler ve doktorlarıyla görüşerek yeniden gözden geçirebilirler. Spor yapmak, su tüketimi ve yürüyüş gibi faaliyetler sayesinde sağlıklı bir yaşam elde edebilirsiniz. Bu faaliyetlerinizi gerçekleştirerek hayatınızın her alanına katkı sağladığını da kısa bir süre içerisinde hissetmeye başlayabilirsiniz.

Daha sağlıklı bir yaşam için tüm bu detayların sürekliliğinin önemli olduğunu asla unutmamalısınız. Spor yapmak, bol su tüketmek ve yürüyüş yapmak uzun vadede sizlere getiri sağlayabilecek aktivitelerdir. Hayatınızı daha sağlıklı yaşarken aynı zamanda sağlığınızı güvence altına alabilmek için de bireysel sigorta ürünleri arasından ya da seyahat sağlık sigortası ürününden kendinize uygun olanları seçmeyi deneyebilirsiniz.

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0