Generali Sigorta A.Ş

Eski Araba Parçaları

Otomotiv sektörü, gelişen teknolojinin hızlı ve başarılı bir biçimde gündelik hayata uygulandığı sektörlerden ilk akla gelenlerden biri. 1770 yılında Cugnot tarafından üretilen ilk buharlı arabadan bu yana, yani 2000'li yıllara kadar, otomobil tarihinin kilometre taşları gelişen teknolojinin sağladıklarıyla üst üste konuldu. Gerçek anlamda ilk motorlu taşıt, 1885 yılında Alman Karl Benz tarafından yapıldığında elbette arabalar bugün olduğundan çok farklıydı. 

O günden bugüne otomobillerin tarihine baktığımızda teknolojiyle ortaya çıkan her bir yeniliğin de, bir öncekinin de tarihe karıştırmasına neden olduğunu görmek mümkün. Örneğin ilk araba üretildiğinde üzeri açık ve bisiklet görünümlü bir araçtı ve haliyle penceresi bile yoktu; bugün ise modern bir arabanın penceresini açıp kapamak için bir dönem gerekli olan pencere koluna ihtiyaç  yok. Zira teknolojiyle birlikte araba penceresini kullanmak için bir düğme yeterli. Hızla ilerleyen otomotiv endüstrisinde teknolojinin gelişimiyle zamana yenilen araba parçaları konusundan önce, otomobiller bugüne nasıl geldi bir göz atalım, ne dersiniz?

Avrupa'nın ilk seri üretim otomobili Type A, Citroen tarafından 1919 yılında piyasaya verildi. Citroen aynı zamanda dünyadaki ilk organize satış sonrası hizmetleri de yapılandırdı. 1920 yılında Voisin firmasi hidrolik olarak çalışan ABS'nin ilk modeli üzerine çalışmalara başladı. 1938 yılında Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti, klimayı standart olarak kullanıma sunan ilk marka ise 1938 yılında Studebaker Commander oldu.

Yine aynı yıl General Motors, ilk elektrikli cam sistemini Buick markalı otomobile monte etti. 1957 yılı geldiğinde ilk hız sabitleyicisi Imperial markasında kullanıldı. Bundan 1 yıl sonra Volvo mühendisi Nils Bohlin üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı. İngiliz otomobil firması Jensen, ilk ABS'yi otomobillerine uyguladığında takvimler 1967 yılını gösteriyordu. 1973 yılındaysa Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.

Bundan 5 yıl sonra ilk modern ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı. 80'li yıllara gelindiğindeyse Bosch markası ilk üretici olarak ABS sisteminin gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürdü. 1995 yılında yine Bosch, ESP sistemini aktif sürüş emniyeti sağlamak üzere üretmeye başladı. Çift turbo takılan ilk seri üretim, 2004 yılında dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu.

Otomobillerin teknolojisinin tarihine şöyle bir göz attıktan sonra, konumuza geri dönelim... En başta da bahsettiğimiz gibi arabalar için bir zamanlar 'teknolojik gelişmenin nimetleri' sayılan aksesuarlar, zamanla birlikte eskiyerek yerlerini yeni ihtiyaçlara bıraktı. Artık tek parça koltuk, küllük, pencere kolu gibi aksesuarlar değil; mobil cihazlar için tutucular, yine mobil cihazlar için şarj aletleri, bluetooth araç kitleri gibi aksesuarlar aldı.

Teknolojiyle birlikte hızla gelişen otomobil sektörü, sürücüler için her geçen gün bir yenilik sunuyor. Bilinçli bir sürücü olmanın en temel kuralı, trafik kurallarına uymak ve trafikte temkinli ilerlemek gibi gereklilikler ise hiç bir zaman değişmiyor! Yolda aracınızın başına gelebilecek aksiliklere karşı aracınıza kasko sigortası yaptırmayı ihmal etmemek de bu gerekliliklerden biri olarak öne çıkıyor...