shutterstock_603195341.jpg

Vücutta yaşa bağlı olarak meydana gelen değişiklikler neticesinde, yaşamın her aşamasında farklı vitaminlere ve besinlere ihtiyaç duyulur. Yaşlandıkça, genellikle osteoporozu ve yaygın görülen diğer yaşlanma sorunlarını önlemeye odaklanırız. En iyi vitamin alma yolu sağlıklı, dengeli bir diyet uygulamak olsa da, bazı yaşlılar iştah kaybının, doğru gıdaları bulma zorluğunun ve potansiyel çiğneme ve hazım sorunlarının kendilerini kısıtladığını fark edebilir.

Bu durumlarda, takviyeler aradaki farkı kapatmaya yönelik harika bir çözüm olabilir; ancak bunları kullanmaya başlamadan önce sizin için ve sağlığınız açısından en iyi çözümün ne olduğunu mutlaka doktorunuza danışın. Ayrıca, herhangi bir takviyenin kullanılan diğer ilaçlarla etkileşime girip girmeyeceğini kontrol etmek de önemlidir.

İşte yaşlıların dikkat etmesi gereken en yaygın gündelik vitaminlerin bazıları:

D Vitamini: Bazı yaşlılar ideal miktarda D Vitamini üretmek için yeterli gün ışığı almadıklarını ve bu eksikliğin osteoporoza katkıda bulunabileceğini fark edebilirler. D Vitamini, kemiklerin güçlenmesi ve otoimmün hastalıklara karşı korunmak için önemlidir. En iyi kaynak gün ışığıdır ancak somon, yumurta sarısı ve mantar gibi gıdalarda da bulunabilir.

B12 Vitamini: Yaşlandıkça, vücudumuzun sinir ve kan hücrelerinin sağlıklı kalmasına yardımcı olan B12 vitaminini absorbe etmesi daha da zorlaşabilir; bu yüzden vitamin alımını artırmaya odaklanmak gerekebilir. Bu vitamin; karaciğer, sardalya ve yumurta gibi gıdalarda bulunabilir.

Kalsiyum sitrat: Bu, özellikle menopoz sonrasında kalsiyum emilimi azalan kadınlar için önemlidir. Kalsiyum bakımından zengin gıdalar arasında takviye edilmiş tahıllar, peynir, süt ve yoğurt sayılabilir.

Folat: Alyuvar üretimine yardımcı olan folatın eksikliği, anemiye yol açarak halsiz ve uyuşuk hissetmenize neden olabilir. Folat, yeşil yapraklı sebzelerde, mercimekte ve muzda bulunur.

Probiyotik: Teknik olarak vitamin veya mineral olmayan probiyotiklerin sindirim sistemi sağlığını desteklediği ve bağışıklık sistemine yardımcı olduğu bildirilmiştir. Bunlar boza, lahana turşusu ve kefir gibi mayalı yiyeceklerde ve içeceklerde bulunabilir.

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0