shutterstock_477064411_RED2.jpg

Yol tutmasından korkuyor musunuz? Yalnız değilsiniz! Milyonlarca seyahat tutkunu, yolculuklarını baş dönmesi veya bulantı yaşamadan atlatmak için çabalıyor. Ancak kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak bazı basit çözümler mevcut.

1. Her zaman karşıya bakın

Gözlerinizi ufka odaklamaya çalışın. Özellikle mideniz bulandığında, gözlerinizi kapatın ve birkaç dakika boyunca yavaşça nefes alıp verin.

2. Mümkün olduğunca temiz hava alın

Otomobil yolculuğuna çıktıysanız, kenara çekin ve kısa bir mola vererek araçtan dışarı çıkın. Otobüslerde ve trenlerde bir pencere açın veya klimanın derecesini yükseltin.

3. Zencefil kullanın

İster inanın ister inanmayın, bu doğal ilaç midenizi çok kısa sürede rahatlatabilir. Zencefil kökü çiğnemek hoşunuza gitmiyorsa, tabletler veya bir bardak suya karıştıracağınız zencefil tozu da işe yarayacaktır. Bir termosun içindeki sıcak suya taze zencefil karıştırabilir ve yol boyunca yudumlayabilirsiniz.

4. Biraz su için

Dehidrasyon yol tutmasını tetikleyebilir, bu yüzden susuz kalmamaya dikkat edin. Ancak bir dikişte su içmeniz durumunuzun daha da kötüleşmesini sağlayabilir, bu yüzden yavaş yavaş içmelisiniz!

5. Dikkatinizi dağıtın

Yolculuk esnasında bir şey okumak veya seyretmek istemeyebilirsiniz ancak size eşlik eden biri varsa sizinle sohbet etmesini isteyebilirsiniz. Keyifli bir sohbet, düşüncelerinizi bulantı ve yol tutma hissinden uzaklaştırmaya yardımcı olacaktır!

6. Anti Motion Sickness uygulamasını deneyin

Bir Android telefonunuz varsa, baş dönmesini minimuma indirmek için bu uygulamayı indirebilirsiniz. Görüntüleri, canlılıklarını azaltacak ve hareket algısı yaratacak şekilde ekrana yansıtır. Zekice, değil mi? Ayrıca, iPhone kullanıcıları da bulantı hissettiğiniz süre boyunca size yardımcı olan bir ses programına sahip bu uygulamayı kullanabilir.

7. Telefon ayarlarınızı değiştirin

Apple telefonların ayarlarında, hareket halindeyken simgeleri saydamlaştıran ve gözleri daha az yoran bir seçenek bulunmaktadır. Ayarlardan Beyaz Noktayı Azalt seçeneğini seçerek, ekranın beyaz yoğunluğunu azaltabilirsiniz. Bir deneyin!

8. Hafif yiyecekler yiyin

Tam tersini düşünüyor olabilirsiniz ama aç karnına seyahat etmek bulantınızı çok daha kötüleştirebilir. Bu yüzden biraz kraker, üzüm veya bir yeşil elma atıştırın. Ancak çok fazla yemeyin ve çok şekerli, baharatlı veya doyurucu şeyler yemekten kesinlikle kaçının.

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0