Generali Sigorta A.Ş

İşletmenizin Z Kuşağını hedef alması gerektiğini düşünüyor musunuz?

2019 yılında Z Kuşağı dünya nüfusunun %32’sine ulaşarak Y Kuşağını (%31,5) ilk defa geçecek. Her gün daha fazla Z Kuşağı üyesi iş gücüne katılıyor; bu da onlara satın alma gücü sağlıyor - tabii müşteri olarak kazanabilirseniz.

Y Kuşağının ve Z Kuşağının ne zaman başladığına dair kesin bir fikir birliği olmasa da, Z Kuşağı üyelerinin tipik doğum tarihlerini 1997 - 2012 arası olarak kabul edersek, en büyük Z Kuşağı üyesi bu yıl 22 yaşına girecek. Yani, Steve Jobs ilk iPhone’u, Z Kuşağının en yaşlı üyeleri yalnızca on yaşındayken tanıttı. Başka bir deyişle, Y Kuşağının yetiştiği görece bağlantısız dünyayı hiçbir zaman tanımadılar. Farklı düşünüyorlar. Stereotiplerden uzak duruyorlar ve normları yıkıyorlar. Bütün bunlar ise Y Kuşağı için işe yarayan türde bir pazarlamanın, Z Kuşağı için işe yaramayabileceği anlamına geliyor.

Bu yüzden, yeni neslin zihnini anlamaya başlayabilmeniz büyük önem taşıyor. İşte Z Kuşağının altı dijital alışkanlığı ve bunların işletmeler için anlamı...

1. Instagram, Snapchat ve YouTube havalı—Facebook ise değil

Z Kuşağı Facebook’ta gezinmeye devam ediyor olsa da, paylaşım yapmak genel olarak hoş görülmüyor. Bu yüzden karizmanızı bozmadan onlara ulaşabilmek için kendilerini göstermekten keyif aldıkları yerlere, yani Snapchat, Instagram ve YouTube’a gitmeniz gerekiyor. Z Kuşağı bunların hepsini havalı sayıyor. Bunların tamamı son derece görsel platformlar olduğu için, onlara ulaşmak istiyorsanız harika görsel içerikler sağlamanız çok önemli.

Ancak önemli olan sadece görsel içerik değil. Z Kuşağı, istediği şarkıyı istediği zaman dinlemek gibi -eski nesilleri hayrete düşüren- bir imkan ile yetişen ilk nesil. Bu yüzden, Spotify’ın Z Kuşağının havalı listesinde yer alması şaşırtıcı değil; bu yüzden, markaların çalma listelerinden, hatta özel podcast’lerden faydalanmak zekice hamleler olabilir. Görsel içerik yaratırken ise fon müziğini göz ardı etmeyin. Z Kuşağı üyelerinin bayıldığı Beyoncé, Coldplay ve Drake gibi sanatçıların şarkılarını seçmek, eserlerinizi Z Kuşağı üyelerine sunmanın harika bir yoludur.

2. Z Kuşağı dijital ve sosyal medyayı esas olarak tüketim amacıyla kullanıyor

Z Kuşağının tükettiği içeriği hedeflemek isteyebilirsiniz; ancak bunu dikkatle yapmanız gerekiyor. Reklamınızı seyretmeye zorlayarak kendi seçtikleri videoları kesintiye uğratıyorsanız, reklamınızın olağanüstü olması şart. Bunun yerine, kendiniz içerik üretmeyi düşünebilirsiniz. Ulaşmak istediğiniz Z Kuşağı üyelerinin görüntüleme alışkanlıklarını inceleyin ve görmek isteyebilecekleri markalı eserlere yatırım yapın.

Ancak ne üretirseniz üretin, öncelikle mobil odaklı düşünün. Z Kuşağı bir içeriği akıllı telefonuyla tüketemiyorsa, muhtemelen hiç tüketmeyecektir!

3. Z Kuşağı çoğu zaman sosyal medya üzerinden marka takip eder ve alışveriş yapar

Z Kuşağı üyelerinin %50’si ilk defa ücretli bir reklamda gördüğü bir ürünü satın aldığı için, Instagram bu noktada önemlidir. Ücretli reklamlar profil sayfanıza yönlendirme yapacağından, Z Kuşağının kültürünü ve markanızın karakterini bir araya getiren, takip edilmeye değer ve iyi yönetilen bir içerik haline getirmeye yatırım yapın.

4. Z Kuşağının birçok üyesi internette çok zaman harcadığını hissediyor ve fazla sosyal medya kullanımı ile anksiyete ve depresyon gibi akıl sağlığı sorunları arasında bağlantı kurulmuş durumda

Bunlar endişe verici trendler ancak markaların burada gerçek bir fark yaratma şansı var. İçerik üretirken ve sosyal medyadaki mevcudiyetinizi yönetirken, mutlaka Z Kuşağı üyelerinin hayatına değer katan şeylere odaklanın, başkalarının beklentilerinden kurtulduklarını hissettirin ve kendilerinden daha fazlasını beklemeleri için ilham verin. Dijital pazarlamaya pozitif bir yaklaşım, hem çevrimiçi dünyayı Z kuşağı için daha iyi bir yer haline getirecek hem de markanıza yönelmelerini sağlayacak.

5. Z Kuşağı sosyal ve çevresel sorunlara önem veriyor ve bu konuları araştırmak ve duyurmak için sosyal medyayı kullanıyor

Sosyal dinleme, Z Kuşağının “fark yaratma” isteğini düzenli olarak ifade ettiğini ve eğitimden cinsiyet eşitliğine, hatta araba sürerken telefon kullanmamaya kadar birçok konuya önem verdiğini ortaya koyuyor. Kullandıkları markalardan, pratiklik, topluluk hissi, yardımseverlik, aidiyet, inanılırlık ve şeffaflık gibi büyük beklentileri var.

Bu yüzden, sosyal ve çevresel sorumluluğa gerçekçi bir bağlılık sergileyen bir sosyal medya kullanımı ile işletmenizin özellikle değerli bir katkıda bulunabileceği bir veya iki özel konuyu benimsemesi önemlidir. Ancak, ne yaparsanız yapın, yalnızca bir pazarlama aracı olarak kullanmak yerine buna tamamen bağlı kalın.

6. Podcast ve Youtube gibi yeni medyaların yükselişi, isimlerini hiç duymadığınız çok sayıda ünlünün ortaya çıkmasını sağladı

Yeni medya, Instagram ikonları, YouTube veya podcast yayıncıları gibi insanlara hayranları dışında hiç kimse tarafından tanınmadan büyük kitlelere ulaşma imkanı tanıyor. Örneğin, Z Kuşağının %57’sinin bir sosyal medya ikonu veya ünlüsü sayesinde bir ürün satın aldığı bir dünyada, özel, iyi seçilmiş bir kişinin yapacağı görece ucuz bir reklam veya ürün yerleştirme, markanıza pahalı bir TV reklamı kampanyasından daha fazla insan kazandırabilir.

Teknoloji bu hızda gelişirken, işletmeniz için açıkça bir fayda söz konusu olduğunda dark social gibi en yeni dijital araçları takip etmek ve bunlardan faydalanmak da iyi bir fikirdir. Google, fonksiyonelliği eğlence ile bir araya getirerek Z Kuşağı arasında şaşırtıcı bir şekilde havalı olduğu için, markanızın internet üzerindeki mevcudiyetini her zaman Google aramaları ve sesli arama gibi en yeni özellikleri için optimize etmek de bu kapsamda yer alır.

Kısacası, Z Kuşağı birçok kuralı çiğniyor. Onlara ulaşmak istiyorsanız, siz de aynısını yapmalısınız.

Uzman içeriğimiz aracılığıyla en önemli yeni iş ve teknoloji haberleri hakkında güncel bilgi edinin:

Kişisel Bilgilerinizi Koruma Kılavuzu

Generali'den Yeni Mobil Uygulama: Generali Hesabım