LPG Dezavantajları Nelerdir?

lpg-dezavantajlari

LPG, en hesaplı yakıt tüketimi teknolojilerini kullanıcılara sunuyor. Her geçen gün daha da fazla ilgi gören LPG’li araçlar benzin ve dizele göre motor ömrünün uzamasını da sağlıyor. Motor yağının değiştirilmesi için gerekli olan süreyi uzatan LPG’ler, en temiz yakıt türleri arasında bulunuyor. Kükürt salınımına yol açmayan LPG aynı zamanda çevre dostu olarak da nitelendiriliyor. Buharlaşmaya bağlı yakıt kayıplarının da önüne geçen LPG pek çok araç kullanıcısı tarafından tercih ediliyor. Buna karşın LPG’li araçların dezavantajlarının da bulunduğu göz ardı edilmemesi gereken bir konudur.

LPG’li Araç Kullanmanın Dezavantajları Nelerdir?

Farklı avantajları olan LPG’li araçların dezavantajları da bulunuyor. LPG kullanıcılarının en fazla şikayet ettiği konuların arasında aracın çekiş gücü kaybı yaşaması yer alıyor. Performans düşüklüğüne yol açabilen LPG, aynı zamanda kuru yakıt olduğu için ilk birkaç dakika benzin ile çalışma ihtiyacı hissediyor. Kış aylarında birkaç kilometre benzin harcadıktan sonra gaz ile çalışan LPG maliyetinizi biraz artırabiliyor. Bu sebeple, aracınızda benzin olmadığı zaman aracınızı da kullanamıyorsunuz.

Mevcut olarak kullandığınız benzinli ya da dizel aracınızı istediğiniz zaman LPG’li bir araca da çevirebilirsiniz. Ancak bunun için aracınızın bagaj kısmının bir bölümünden de vazgeçmeniz gerekiyor. LPG, araçların bagaj ya da bagaj altı kısımlarına takıldığı için büyük bir yer kaplayabilir. Ayrıca bu bölgede yer alan aksesuarların da başka bir bölgeye taşınması gerekebiliyor.

Benzin ve dizele göre hava ile daha kolay karışabilen gaz fazındaki LPG, daha zararlı bir hale gelebiliyor. LPG tanklarındaki patlamalar meydana geldiği zaman son derece ciddi kayıplar meydana gelebiliyor. LPG’li araçlarda oluşan yangınlarda benzin ve dizelin sebep olduğu yangınlara göre mal ve can kaybının daha yüksek olduğu da söyleniyor. Diğer alternatiflere göre biraz daha tehlikeli olan LPG seçeneği tercih edildiği zaman yakıtın büyük bir dikkatle kullanılması öneriliyor. Benzin ve dizelden LPG’ye dönüştürülecek araçların yetkili servisler ve profesyonel ruhsatlı kişiler tarafından gözden geçirilmesi de gerekiyor.

6 ay veya 10 bin kilometredeki bir aracın mutlaka bakımlarının yapılması tavsiye ediliyor. Böylelikle LPG’li araçlara geçiş esnasında ve aracın kullanımı esnasında ortaya çıkabilecek tehlikelerin önüne geçilebiliyor.

Rölanti Sorunları

LPG sisteminde farklı bir yakıt tankı kullanıldığı için ve bu tankın araca monte edilmesi gerektiği için araç üzerinde sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlar arasında ilk sırada rölanti sorunları yer alıyor. Benzine göre daha hassas bir yakıt olan LPG, aracı kullanırken sürücülerin fark edemeyeceği sorunlara yol açabiliyor. LPG sistemine geçildiği zaman aracınız sık sık stop edebilir. Rölanti, motorun en az yakıtla çalıştığı duruma verilen isimdir. Aracınız kırmızı ışıkta durduğu zaman motorun çalışabilmesi için az da olsa akaryakıta ihtiyacı olacaktır. Yeterli seviyede yakıt olmadığı zaman LPG sistemlerinde rölanti durumları yaşanabilir.

Günümüzde kullanılan ve sürücüler tarafından tercih sebebi olan katkılı otogaz, araçların akaryakıtlarının tıkanmasına sebep olabilir. Tıkanmalar, yakıtın motor bölgesine daha yavaş ulaşmasına yol açar. Yakıtın aracın ilgili bölümüne geç ulaşması ise performans düşüklüğüne yol açar. Bu sebeple, LPG sistemini kullanmak istiyorsanız otogaz kullanımından uzak durmanız tavsiye edilmektedir.

LPG’li araç sahipleri rölanti sorunu ile birlikte gaz kaçağı sorunlarını da sık sık yaşayabilirler. Bu tür durumlarda vakit kaybedilmeden LPG servislerine giderek sorunun kaynağının tespit edilmesi gerekmektedir. Trafikte ve park halindeyken aracınızı tehlikelerden korumak istiyorsanız ve olası LPG risklerinin önüne geçebilmek istiyorsanız kasko sigortası yaptırarak kendinizi ve aracınızı güven altına almayı sizler de deneyebilirsiniz.