Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
Aydınlatma ve Bilgilendirme Formu
İşbu aydınlatma ve bilgilendirme formu, sigorta sözleşmesine taraf olmak isteyen kişilere; yapılacak
sözleşmeye ve sigortacılık ilkelerine ilişkin hususlarda genel bilgi vermek amacıyla, 6102 sayılı Türk
Ticaret Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin
Yönetmelik, Sigortacılık Kapsamında Değerlendirilecek Faaliyetler, Tüketici Lehine Yapılan Sigorta
Sözleşmeleri ile Mesafeli Akdedilen Sigorta Sözleşmelerine İlişkin Yönetmelik ve Finansal Sözleşmelere
İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliklerine istinaden hazırlanmıştır.
A. SİGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER
-
Sözleşmeye aracılık eden sigorta acentesinin ;
Ticaret Ünvanı |
: |
Adresi |
: |
Tel & Faks no. |
: |
MERSIS No |
: |
İşlem Yetkisi |
: |
-
Teminatı veren Sigortacının;
Ticaret Ünvanı |
: Generali Sigorta A.Ş. generali.com.tr
|
Esas Faaliyet Konusu |
: Elementer Sigortacılık |
Adresi |
: Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad. Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar / İstanbul |
Tel & Faks |
: 0850 555 55 55; Faks: 0850 555 55 55; |
E-posta |
: [email protected]
|
Kurumsal bilgiler |
: Ticaret Sicil No: İstanbul, 252555. MERSIS No: 0394000603100017 Sermaye: 397.485.821,77 TL
|
B. UYARILAR VE ÖNEMLİ BİLGİLER
-
Poliçe Teminat Kapsamı: Taraf olduğunuz sigorta poliçesinin kapsamı hakkında daha ayrıntılı bilgi
almak
için öncelikle poliçenizi, Zorunlu Deprem Sigortası Genel Şartlarını ve Klozlarını
dikkatlice okuyunuz. Hasar halinde ödenecek tazminatın poliçenizde belirtilen teminatlarla sınırlı
olduğunu unutmayınız.
-
Sigorta priminin ödenmesinin önemi: Sigorta poliçesinin toplam prim tutarı “Teklif” belgesinde
bulunmaktadır. Sigorta poliçenizde aksine hüküm yoksa Sigortacının sorumluluğu primin tamamının ödenmesi
ile başlar. Aksi halde, hasar halinde Sigortacınız tarafından tazminat ödemesi yapılmayacaktır.
İleride doğabilecek ihtilafları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme
belgesi almayı unutmayınız.
hâlinde, fesihten sonraki günlere isabet eden ödenmiş primler varsa iade edilir veya bu tarihe kadar
ödenmeyen eksik prim, geçen gün sayısı hesap edilerek sigortacıya ödenir.
-
Adres bildirimi: Prim ödememe sebebiyle yapılacak fesih ihtarı dahil tüm bildirimler poliçenizde
yazılı
olan adresinize yapılması esastır. Bu sebeple poliçe üzerinde adresinizin tam ve doğru şekilde
yazılmasına özen gösteriniz. Ancak Sigorta Ettiren/Sigortalının kayıtlı elektronik posta adresi veya GSM
numarası bulunması halinde, tebliğ ve ihbarlar bu suretle de yapılabilecektir.
-
Doğru beyan yükümlülüğünüz: Sözleşmenin kurulması ve devamı sırasında ve rizikonun gerçekleşmesi
durumunda sigortacıya eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Sigortalanan mal üzerinden sınırlı
ayni bir hak var ise bunu ayrıca ve açıkça mutlaka Sigortacıya bildiriniz. Aksi takdirde, bu eksik ve
yanlışlığın Sigortacı tarafından tespit edilmesi halinde, sigortacılık mevzuatı uyarınca, poliçeniz
feshedilebilir, tazminat ödeme süresi uzayabilir, tazminatınızda indirim yapılabilir veya tazmin
talebinizin tamamen reddi hâlleri ortaya çıkabilir.
KVKK’nin 11. Maddesi gereği:
Şirketimiz web sitesinde https://www.generali.com.tr/iletisim-formu/ adresinde yer alan iletişim formunu
kullanarak kendinizle ilgili, kişisel verilerinizin: a)işlenip işlenmediğini öğrenme, b)işlenmişse buna
ilişkin bilgi talep etme, c)işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç)yurtiçinde veya yurtdışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d)eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde
bunların düzeltilmesini isteme, e)KVKK’nin 7.maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini/yok
edilmesini isteme, f)aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan
işlemlerin bildirilmesini isteme, g)münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize
bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, ğ)kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız
halinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
Yukarıda belirtilen bilgilendirmeyi okuyarak, bu dokümanın onaylanmasıyla kişisel sağlık verilerinizi de
kapsayan kişisel verilerinizin Şirketimiz tarafından işlenmesine, yukarıda belirtilen taraflarla
paylaşılmasına ve bu kurumlar tarafından işlenmesine onay vermiş bulunmaktasınız.
C. POLİÇENİZDEKİ TEMİNATLAR:
-
Bu sigortayla aşağıdaki teminatlar sağlanmaktadır:
Bu sigorta ile, depremin doğrudan neden olduğu maddi zararlar ile deprem sonucu meydana gelen yangın,
infilak, dev dalga (tsunami) veya yer kaymasının sigortalı binalarda neden olacağı hasarlar (temeller,
ana duvarlar, bağımsız bölümleri ayıran ortak duvarlar, bahçe duvarları, istinat duvarları, tavan ve
tabanlar, merdivenler, asansörler, sahanlıklar, koridorlar, çatılar, bacalar ve yapının benzer
nitelikteki tamamlayıcı kısımlarında meydana gelenler de dahil olmak üzere), azami sigorta bedeline
kadar Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından teminat altına alınmıştır.
- Teminat dışı hâller için Zorunlu Deprem Sigortası Genel Şartlarına ve Poliçenize bakınız
D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ
-
1. Sigorta ettiren ya da sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi halinde, aşağıdaki hususları yerine
getirmekle yükümlüdür.
1.1- Rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren en geç onbeş işgünü içinde DASK’a veya Kurum
nam ve hesabına sözleşmeyi yapan sigorta şirketine bildirimde bulunmak,
1.2- DASK görevlilerinin veya yetkili kıldığı kimselerin, hasara uğrayan binalara makul amaçlarla ve
uygun şekillerde girmesine ve zararı azaltmaya yönelik girişimlerde bulunmasına izin vermek,
1.3- DASK’ın isteği üzerine zarar miktarıyla delilleri saptamaya, rücu hakkının kullanılmasına yararlı
ve sigorta ettiren için sağlanması mümkün gerekli bilgi ve belgeleri, gecikmeksizin DASK’a vermek,
1.4- Zararın tahmini miktarını belirtir yazılı bir bildirimi, makul ve uygun bir süre içinde DASK’a veya
yetkili kıldığı kimselere vermek,
1.5- Sigortalı bina/yer üzerinde Zorunlu Deprem Sigortası dışında, deprem teminatı bulunan başkaca
sigorta sözleşmeleri varsa bunları DASK’a bildirmek.
-
Tazminat miktarının yasa ve bu poliçe hükümlerine göre tespit edilmesinden sonra DASK, sigorta bedelini
aşmamak kaydıyla kesinleşmiş olan tazminat miktarını en geç takip eden bir ay içerisinde hak sahibine
ödemek zorundadır.
E. TAZMİNAT
Sigorta tazminatının hesabında, tam veya kısmi hasar olmasına bakılmaksızın, rizikonun gerçekleştiği yer ve
tarihte, benzer yapı özellikleri göz önünde bulundurularak, binanın piyasa rayiçlerine göre hesaplanan
yeniden yapım maliyeti esas alınır. Ancak sigorta tazminatı, hiçbir durumda sigorta bedelinden fazla
olamaz.
Tazminatın hesabında C.2 maddesi hükmü saklıdır.
DASK hasar miktarına ilişkin belgelerin kendisine verilmesinden itibaren mümkün olan en kısa süre içerisinde
gerekli incelemeleri tamamlayıp hasar ve tazminat miktarını tespit ederek sigortalıya bildirmek zorundadır.
F. TAZMİNAT ÖDEMESİ
Tazminat miktarının yasa ve bu poliçe hükümlerine göre tespit edilmesinden sonra DASK, sigorta bedelini
aşmamak kaydıyla kesinleşmiş olan tazminat miktarını en geç takip eden bir ay içerisinde hak sahibine ödemek
zorundadır.
Sigortacı Generali Sigorta Sigorta Tahkim Sistemi üyesidir. Sigortacı aleyhinde “Sigorta TahkimKomisyonu,
Altunizade Mh. Kısıklı Cd. No:35 Aksel İşmerkezi, A blok Kat:2 Üsküdar İstanbul” adresinden veya
www.sigortatahkim.org veya 0 216 6516565 no’lu telefondan başvuru yapılabilir
G. CAYMA HAKKI
- Sigortalı/Sigorta Ettiren, sigorta poliçesine ilişkin mesafeli sözleşmelerden on dört gün içinde
herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının
kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde sigortacıya veya aracısına veya temsilcisine yöneltilmiş
olması yeterlidir. Cayma hakkına ilişkin hususlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 49 ile
ilgili hükümlere tabidir.
-
Sigortalı/Sigorta Ettiren, cayma bildirimini yasal süresi içerisinde yapmış olması halinde, Finansal
Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 11. maddesi gereğince aşağıda belirtilen
tutarları Sağlayıcı’ya ödemekle yükümlüdür:
i) Sigortalı/Sigorta Ettirenin satın almış olduğu poliçe uyarınca taahhuk olunan vergi ve ferileri
iii) İşbu bilgilendirme formuna konu poliçe ile birlikte verilecek olan her türlü puan, promosyon,
hediye çeki ve benzeri her türlü Tüketicinin kullanımına ücretsiz olarak sunulan hediyelerin G.1 maddesi
uyarınca cayma süresi içerinde kullanılması halinde, gerçek piyasa değeri göz önüne alınarak Tüketici
tarafından Sağlayıcıya geri ödenmek zorundadır.
- Sigortacı, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren otuz
gün içinde, Madde G.2’te belirtilen masraf ve bedeller hariç tüm ödemeleri Sigortalı/Sigorta Ettirene
iade etmekle yükümlüdür.
H. ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ
Sigortaya ilişkin her türlü bilgi talepleri,şikayetler ve cayma bildirimleri için aşağıda yazılı adres ve
telefonlara başvuruda bulunulabilir.
Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad. Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar / İstanbul
Telefon: 0850 555 55 55,Faks: 0850 555 55 55, E-mail:
[email protected]
Bu form sigorta teminatının varlığını kanıtlayan bir belge değildir.
İŞBU FORM BİLGİLENDİRME AMACI TAŞIMAKTA OLUP, POLİÇENİZİ, İLGİLİ SİGORTAYA İLİŞKİN GENEL ŞARTLARI VE TÜRK
TİCARET KANUNU HÜKÜMLERİNİ MUTLAKA OKUYUNUZ.
Sigorta Ettirenin adı-soyadı imzası |
Sigortacı veya acentenin kaşesi ve yetkilinin imzası |
|
|