Bu form poliçede yer alan kişilere bilgi vermeyi amaçlar. Aşağıdaki mevzuata uygun olarak hazırlanır.
A. SİGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER
1) Sözleşmeye aracılık eden sigorta acente bilgileri
Ticaret Ünvanı :
Adresi :
Tel & Faks no. :
MERSIS No :
İşlem Yetkisi :
2) Teminatı veren Sigortacı bilgileri
Ticaret Ünvanı : Generali Sigorta A.Ş. (http://www.generali.com.tr) Esas Faaliyet Konusu : Hayat Dışı Sigortacılık
Adresi : Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad.Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar İstanbul
Tel & Faks : 0850 555 55 55; Faks: 0850 555 55 55
E-posta : [email protected] Kurumsal bilgiler : Ticaret Sicil No: İstanbul, 252555. MERSIS No 0394000603100017
Sermaye : 407 485.821,77
B.UYARILAR VE ÖNEMLİ BİLGİLER
1. Poliçe Teminat Kapsamı:
Teminat kapsamı için Seyahat Sağlık Sigortası Genel Şartlarını ve sigortalının seyahat edeceği ülke kapsamında yer alan “ Seyahat Sigortası Yurtiçi” veya “Seyahat Yurtdışı” poliçesi özel koşulları ile klozlarda yer alan hususları incelemelisiniz. Generali Sigorta - Seyahat Sigortası Bilgilendirme Formu
2. Sigorta priminin ödenmesinin önemi:
Sigorta poliçesinin toplam prim tutarı “Teklif” belgesinde ve poliçenizin ön sayfasında yer alır. Sigorta poliçenizde aksine hüküm yoksa Sigortacının sorumluluğu primin ilk taksidinin veya tamamının ödenmesiyle başlar. Aksi halde, hasar halinde, tarafınıza poliçe teslim edilse dahi Sigortacınız tarafından tazminat ödemesi yapılmaz. İleride doğabilecek anlaşmazlıkları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi almayı unutmayın.
3. Prim ödemesinin yapılmaması/geç yapılmasının sonuçları:
İlk taksiti veya tamamı ödenmesi gereken prim, zamanında ödenmemişse aşağıdaki sonuçlar meydana gelir:
4. Adres Bildirimi:
Tüm bilgilendirmeler poliçe üzerinde yazılı olan adresinize yapılır. Bu sebeple adresinizin tam ve doğru şekilde yazılması önemlidir. Kayıtlı olması haline Sigorta Ettiren/Sigortalının elektronik posta adresi veya GSM numarasına da bilgilendirme yapılabilir.
5. Doğru beyan yükümlülüğünüz:
Sözleşmenin kurulması ve devamı sırasında ve rizikonun gerçekleşmesi durumunda sigortacıya eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Sigortalanan mal üzerinden sınırlı ayni bir hak var ise bunu ayrıca ve açıkça mutlaka Sigortacıya bildiriniz. Aksi takdirde, bu eksik ve yanlışlığın Sigortacı tarafından tespit edilmesi halinde, sigortacılık mevzuatı uyarınca, poliçeniz feshedilebilir, tazminat ödeme süresi uzayabilir, tazminatınızda indirim yapılabilir veya tazmin talebinizin tamamen reddedilebilir.
C. POLİÇENİZDEKİ TEMİNATLAR:
Bu sigortayla aşağıdaki teminatlar sağlanmaktadır:
TEMEL KORUMA PAKETİ KAPSAMINDA YER ALAN TEMİNATLAR:
a. Yangın, Hırsızlık, Duman, Kara/ Hava Taşıtları Çarpması, Dahili Su, Enkaz Kaldırma, Yangın Mali Sorumluluk, Cam Kırılması, İzolasyon Eksikliği, Elektrik Hasarları, Geçici İkamet Masrafları, Kira Kaybı, Kiracılar için Boya, Badana Masrafları, Akvaryumdan Su Sızması, Enflasyon Koruma(Poliçede alınmış olması kaydıyla sistemdeki oranla geçerlidir.), Eksik Sigorta, Yeni Değerinden Ödeme, Konut Asistans Hizmetleri
b. Gold Paket seçilmiş ise aşağıdaki teminatlar da sağlanmaktadır: Deniz Taşıtları Çarpması, Yakıt Sızması, Makine Kırılması Ortak Alanlar,
c. Gold Paket seçilmiş ve eşya teminatı bulunuyorsa aşağıdaki teminatlar da sağlanmaktadır:
Kazaen Kırılma, Gıda Bozulması, Evde Bakım ve Onarım Esnasında Oluşan Hasarlar, Eşya Taşınması ve Depolanması Masrafları, Ev Eşyalarının Taşıma Esnasında Hasarlanması, Sigortalı Adres Dışında Bulunan Eşyalar, Misafir Eşyaları
DOĞAL AFETLER VE TERÖR PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
KİŞİSEL VE KIYMETLİ EŞYALAR PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
SORUMLULUK VE KİŞİSEL KORUMA PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
EV CİHAZLARI PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
HİZMETLİ EMNİYET-İ SUİSTİMAL PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
KONUT ACİL DURUM HİZMETLERİ PAKETİ’NDE “KOMBİ-KLİMA BAKIMI” POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
KONUT ACİL DURUM HİZMETLERİ PAKETİ’NDE “ACİL DURUM HİZMETLERİ” POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
AİLE SAĞLIK ASİSTANS PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
EVCİL HAYVAN ASİSTANS HİZMETLERİ PAKETİ POLİÇEYE DAHİL EDİLMİŞ İSE KAPSAMDA YER ALAN TEMİNATLAR:
1. Tarafların, sigorta genel şartlarına ek olarak, kanuna, ahlaka aykırı bulunmamak ve sigortalı aleyhine olmamak üzere özel şart kararlaştırabilme hakkı vardır.
2. Primini ödeyerek yukarıda Gold Paket kapsamında belirtilen teminatların tamamını veya birkaçını poliçe kapsamına dahil etmiş olmanız durumunda ek sözleşmeyle teminat kapsamına dahil edilebilecek riziko / zarar veya kıymetler için ilgili teminatın bağlı olduğu Yangın Sigortası Genel Şartları, Hırsızlık Sigortası Genel Şartları, Elektronik Cihaz Sigortası Genel Şartları, Makina Kırılması Sigortası Genel Şartları, Ferdi Kaza Sigortası Genel Şartları, Hukuksal Koruma Sigortası Genel Şartları, Üçüncü Şahıslara Karşı Mali Mesuliyet Sigortası Genel Şartları’dan kapsama dahil ettiğiniz teminatın ilgili olduğu genel şarta bakınız.
3. Teminat dışı hâller için Yangın Sigortası Genel Şartları, Hırsızlık sigortası Genel Şartları, Cam Kırılmasına Karşı sigorta Genel Şartları ve Poliçenize ve poliçe kapsamına dahil edilen diğer teminatların bağlı olduğu ilgili Genel Şartlara bakınız. Aşağıdaki adresten genel şartlara ulaşabilirsiniz. https://www.tsb.org.tr/tr/mevzuat/sigortacilik/genel-sartlar/mal-sigortalari
D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ
1. Tazminat başvurusu için gereken bilgi ve belgeler için poliçenizi inceleyiniz. Rizikonun gerçekleşmesi durumunda derhal ve gecikmeksizin, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte ön sayfada adres ve telefonları yer alan Sigortacıya başvuruda bulununuz ve sigortacı tarafından verilen talimatlar çerçevesinde hareket ediniz. Rizikonun geç bildirilmesinin veya Sigortacı tarafından tarafınıza verilen talimatların yerine getirilmemesinin ödenecek tazminatı etkileyeceğini unutmayınız.
2. Rizikonun gerçekleşmesi hâlinde, tazminat ödeme borcu Sigortacıya aittir.
E. TAZMİNAT
F. TAZMİNAT ÖDEMESİ
G. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA DAİR BİLGİLENDİRME
Sigortacılık alanında faaliyet gösteren ve İstanbul Ticaret Sicilinde 252555 no ile kayıtlı; Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad. Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar / İstanbul adresinde yer alan, 0394000603100017 MERSİS no’lu, Büyük Mükellefler VD. 3940006031 vergi no’lu, GENERALİ SİGORTA A.Ş. olarak; 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (KVKK) göre, “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, kişisel sağlık bilgilerinizi de içeren kişisel bilgileriniz aşağıda açıklanan çerçevede kullanılabilecektir.
Kişisel Veri Nedir?
Size ait kişisel bilgiler:
Kişisel Verileriniz Nasıl İşlenir?
Kişisel bilgileriniz:
Kişisel Verileriniz Neden İşlenir?
düzenlemek için
Kişisel Verileriniz Hangi Kişi ve Kuruluşlara Aktarılabilir?
Kişisel verileriniz sigortacılık faaliyetlerimizi yürütmek ve iyileştirmek amacıyla aşağıdaki kişi/kuruluşlara aktarılabilir ve onlar tarafından işlenebilir:
Kişisel verilerinizin güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak ve hukuka aykırı olarak kullanılmasını önlemek için mevzuatta öngörülen tedbirler alınmaktadır.
Şirketimizin veri işleme politikası hakkında detaylı bilgi için, www.generali.com.tr adresinde yer alan Generali Sigorta Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme dokümanını inceleyebilirsiniz.
Kişisel Verileriniz Nasıl Toplanır?
Kişisel verileriniz aşağıdaki kanallar aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamda toplanabilir:
Kişisel Verileriniz Ne Kadar Saklanır?
Kişisel verileriniz Sigortacılık Mevzuatı’na göre en az 10 yıl boyunca şirketimiz tarafından saklanır.
KVKK’nin 11. Maddesi Gereği:
Şirketimizin web sitesinde www.generali.com.tr/iletisim adresinde yer alan iletişim formunu kullanarak kendinizle ilgili, kişisel verilerinizin:
a) işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c) işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) yurtiçinde veya yurtdışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
d) eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
e) KVKK’nin 7.maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini/yok edilmesini isteme,
f) aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
g) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
ğ) kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
H. YANLIŞ SİGORTA UYGULAMALARI YÖNETMELİĞİ YASAL UYARI
Sigorta Poliçesine aşağıdaki sıfatlardan biri ile taraf olduğunuzda, kendinize ya da üçüncü şahıslara hukuka aykırı olarak çıkar sağlamaya yönelik herhangi bir eylemde bulunmanız durumunda, sigorta teminatı eksik kalabilir veya teminatı alamayabilirsiniz.
Ayrıca, bu durum Türk Ceza Kanunu; Yanlış Sigorta Uygulamalarının Tespiti, Bildirimi, Kaydı ve bu Uygulamalarda Mücadele Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve sair mevzuat uyarınca aleyhinizde işlem yapılmasına sebebiyet verebilir.
I. DÖVİZ CİNSİNDEN/DÖVİZE ENDEKSLİ DÜZENLENEN POLİÇELER KLOZU
“9.2018 tarih ve 30534 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair 85 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ve ilgili ikincil mevcut uyarınca, Sigorta sözleşmeleri Karar kapsamına girmemekle birlikte; sigorta sözleşmesinin, döviz cinsinden veya dövize endeksli olarak yapılması mümkün olmayan sözleşmelerden kaynaklanan bir ödeme yükümlülüğü olması durumunda bu sigorta sözleşmesinin de döviz cinsinden veya döviz endeksli olarak yapılması mümkün bulunmamaktadır. Bu kapsamda Şirketimizden satın alacağınız sigorta poliçelerinin, Karar kapsamında döviz cinsinden veya dövize endeksli olarak yapılması mümkün olmayan bir sözleşmeden kaynaklanan bir ödeme yükümlülüğü olması halinde; durumu derhal Sigortacı’ya bildirmeniz ve sözleşmenin TL(prim ve teminat) cinsinden yapılması talep etmeniz gerekmektedir. Aksi halde doğacak hukuki ve cezai sorumluluk tarafınıza aittir.
İ. ŞİKAYET, BİLGİ VE CAYMA TALEPLERİ
Her türlü talep şikayet ve cayma bildirimi için aşağıdaki yazılı adres ve telefonlardan başvuruda bulunabilirsiniz.
Generali Sigorta A.Ş. Sigorta Talep ve Şikayet Birimi, Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad. Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar İstanbul
Telefon: 0850 555 55 55,Faks: 0850 555 55 55, E-mail: [email protected]
Bu form sigorta teminatının varlığını kanıtlayan bir belge değildir, bilgilendirme amaçlıdır.
Poliçenizi, özel şartlarını, ilgili sigortaya ilişkin genel şartları ve Türk Ticaret Kanunu hükümlerini mutlaka okuyunuz.
Sigorta Ettirenin Adı-soyadı imzası | Sigortacının veya acentenİn kaşesi ve yetkilinin imzası |