Bu form poliçede yer alan kişilere bilgi vermeyi amaçlar ve aşağıdaki sözleşmeleri kapsayacak
şekilde hazırlanır.
A. SİGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER
1)Sözleşmeye aracılık eden sigorta acente bilgileri
Ticaret Ünvanı :
Adresi :
Tel & Faks no. :
MERSIS No :
İşlem Yetkisi : (Generali Sigorta A.Ş.) tarafından belirlenir. Acente,
kendisine verilen yetkileri başkasına devredemez, yetkisini aşarak yapmış olduğu tüm işlemlerden
doğrudan sorumludur.
2)Teminatı veren Sigortacı bilgileri
Ticaret Ünvanı : Generali Sigorta A.Ş. (http://www.generali.com.tr)
Esas Faaliyet Konusu : Elementer Sigortacılık
Adresi : Dikilitaş Mah. Barbaros Plaza No:113 Beşiktaş İstanbul
Tel & Faks : 0850 555 55 55; Faks: 0850 555 55 55;
E-posta : [email protected]
Kurumsal bilgiler : Ticaret Sicil No: İstanbul, 252555. -
MERSIS No: 0394000603100017
Sermaye: 407.485.821,77
3)Teminatı veren Sigortacının Temsilcisi'nin
Ticaret Ünvanı :
Esas Faaliyet Konusu :
Adresi :
Tel & Faks no. :
MERSIS No :
B. UYARILAR VE ÖNEMLİ BİLGİLER
1. Poliçe teminat kapsamı:
Teminat kapsamı için poliçenizi ve özel şartlarını, Sağlık Sigortası Genel Şartlarını ve var ise ek teminatlarınıza ilişkin diğer Genel Şartları incelemelisiniz. Talep edeceğiniz tazminatlar poliçenizde yazılı limitler ile sınırlıdır.
2. Sigorta priminin ödenmesinin önemi:
Sigorta poliçesinin toplam prim tutarı “Teklif” belgesinde ve poliçenizin ön sayfasında yer alır. Sigorta poliçenizde aksine hüküm yoksa Sigortacının sorumluluğu primin ilk taksidinin veya tamamının ödenmesiyle başlar. Aksi halde, hasar halinde, tarafınıza poliçe teslim edilse dahi Sigortacınız tarafından tazminat ödemesi yapılmaz. İleride doğabilecek anlaşmazlıkları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi almayı unutmayın.
3. Prim ödemesinin yapılmaması/geç yapılmasının sonuçları:
İlk taksiti veya tamamı ödenmesi gereken prim, zamanında ödenmemişse aşağıdaki sonuçlar meydana gelir.
İhtarda verilen 10 günlük sürenin bitiminde sigorta sözleşmesi başka bir ihtara gerek kalmadan feshedilmiş olur.
4. Adres Bildirimi:
Tüm bilgilendirmeler poliçe üzerinde yazılı olan adresinize yapılır. Bu sebeple adresinizin tam ve doğru şekilde yazılması önemlidir. Kayıtlı olması haline Sigorta Ettiren/Sigortalının elektronik posta adresiveya GSM numarasına da bilgilendirme yapılabilir.
5. Doğru Beyan Yükümlülüğü:
Sigortacıya eksik ve/veya yanlış bilgi vermenin Sigortacı tarafından tespit edilmesi durumunda aşağıdaki haller ortaya çıkabilir. Mevzuat uyarınca;
6. Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme:
Sigortacılık alanında faaliyet gösteren ve İstanbul Ticaret Sicilinde 252555 no ile kayıtlı; Emirhan Cad, Barbaros Plaza, No:113 Kat: 13-14 Dikilitaş, Beşiktaş, İstanbul adresinde yer alan, 0394000603100017 MERSİS no’lu, Büyük Mükellefler VD. 3940006031 vergi no’lu, Generali Sigorta A.Ş. olarak; “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (KVKK) göre, Kişisel bilgileriniz, aşağıda açıklanan çerçevede kullanılabilecektir.
Kişisel Verileriniz Nasıl İşlenir?
Kişisel bilgileriniz:
Kişisel Verileriniz Neden İşlenir?
Mevzuat, Hazine Müsteşarlığı ve diğer otoritelerce .ng.rülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak için Kişisel Verileriniz Hangi Kişi ve Kuruluşlara Aktarılabilir? Kişisel verileriniz poliçe ve tazminat ödemeleri için risk .l.ümü yapabilmek ve tazminat taleplerini değerlendirmek amacıyla aşağıdaki kişi/kuruluşlara aktarılabilir ve onlar tarafından işlenebilir:
Kişisel verilerinizin güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak ve hukuka aykırı olarak kullanılmasını önlemek için mevzuatta .ng.rülen tedbirler alınmaktadır. Şirketimizin veri işleme politikası hakkında detaylı bilgi için, www.generali.com.tr adresinde yer alan Generali Sigorta Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme dokümanını inceleyebilirsiniz.
Kişisel Verileriniz Nasıl Toplanır?
Kişisel verileriniz aşağıdaki kanallar aracılığıyla s.zlü, yazılı veya elektronik ortamda toplanabilir:
KVKK’nin 11. Maddesi Gereği:
Şirketimizin web sitesinde www.generali.com.tr/iletisim adresinde yer alan iletişim formunu kullanarak kendinizle ilgili, kişisel verilerinizin:
a) işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
c) işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
d) yurtiçinde veya yurtdışında aktarıldığı ü.üncü kişileri bilme,
e) eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
f) KVKK’nin 7.maddesinde .ng.rülen şartlar çerçevesinde silinmesini/yok edilmesini isteme,
g) aktarıldığı ü.üncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
h) münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
i) kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
KVKK’nin 10. Maddesi Gereği:
Generali tarafından, Sigorta ettiren sıfatı ile aşağıdakileri gerçekleştirmek için yapılan kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında bilgilendirildiğimi ve aydınlatıldığımı beyan ve kabul ederim:
Özel nitelikli kişisel sağlık verilerim de dâhil olduğu kişisel verilerimin sigortalılık kayıtlarımın ve sağlık durumum ile ilgili bilgi ve kayıt kopyalarının aşağıdaki kurumlardan edinilmesini, toplanmasını, işlenmesini, güncellenmesini, periyodik olarak kontrol edilmesini, veri tabanında tutulmasını, saklanmasını kabul ve beyan ederim:
Özel nitelikli kişisel sağlık verilerim de dâhil olmak üzere kişisel verilerimin, gerektiği takdirde aşağıdakiler ile paylaşılmasına, bunlar tarafından tutulmasına, saklanmasına ve işlenmesine Generali tarafından tamamen bilgilendirilmiş olarak .zgür irademle izin verdiğimi kabul ve beyan ederim:
7. Bilgi Paylaşımı
Sigorta kapsamına girecek veya giren kişiler, bilgilendirme formuna konu olan poliçeyi satın alarak risk değerlendirmesi yapılabilmesi ve tazminat başvurularının sonuçlandırılabilmesi amacıyla sağlık bilgilerinin, sigortalılık kayıtlarının ve diğer bilgilerin Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezinden (SBGM), Sosyal Güvenlik Kurumundan, Sağlık Bakanlığından, sağlık kurum ve kuruluşlarından ve sigorta şirketlerinden edinilmesine ve şirkette mevcut olan bilgi ve kayıtlarını SBGM, sigorta şirketleri ve ilgili mevzuatta yetkilendirilen kurumlar ile paylaşılmasına izin vermiş sayılmaktadır.
8.Tazminat Başvurusu
Generali Sigorta bir tazminat değerlendirmesi sırasında gerekli g.rdüğü takdirde, sigortalıyı şirketimizin belirleyeceği doktora muayene ettirebilir. Generali Sigorta, gerek görmesi halinde, sigortalının sağlık giderlerini ödemeden önce inceleme yaptırabilir. Ayrıca, sigorta süresi öncesi ve sonrasında sigortalıyı tedavi eden tüm doktorlar, sağlık kuruluşları ve ü.üncü şahıslardan sigortalının sağlık özgeçmişi hakkında bilgi ve kayıt kopyalarını isteme hakkına da sahiptir.
9. Kazanılmış haklar:
Sigortalanacak kişiler için, başka bir sigorta şirketinden geldiğinde Kazanılmış Hakları korunmaz. Generali Sigorta da poliçesi başlayan her bir sigortalı 1. yıldan itibaren sigortalı olarak kabul edilecektir.
10. Sigorta süresi:
Tamamlayıcı sağlık sigortası sözleşme süresi 1 yıldır. Sigortalının, saat ayrımı olmaksızın poliçede yazılı olan başlangıç tarihinde yapmış olduğu sağlık giderleri poliçekapsamındadır. Ancak saat ayrımı olmaksızın poliçede yazılı olan bitiş tarihinde, yapmış olduğu sağlık giderleri poliçe kapsamında değildir.
11. Anlaşmalı sağlık kuruluşları:
Generali Sigorta, mevcut olan anlaşmalı sağlık kuruluşlarını değiştirebilir. Güncel anlaşmalı sağlık kuruluşlarımız www.generali.com.tr adresinde yer alır.
12. Detaylı bilgi için
C- POLİÇENİZDEKİ TEMİNATLAR:
1. Yatarak Tedavi Teminatı
Sigorta başlangıç tarihinden sonra gerçekleşen ve tıbben gerekli olan aşağıda yazılı giderlerin karşılanmasını kapsar. Bu giderler poliçe özel ve genel şartları ve teminat tablosunda belirtilen limitler çerçevesinde karşılanır. Yatarak tedavi teminatı kapsamındaki sağlık giderleri, tüm anlaşmalı kurumlarda bir yıllık sigorta süresi içinde 180 gün ile sınırlıdır. Yoğun Bakım için 90 gün sınırı bulunmaktadır.
2. İsteğe Bağlı Teminatlar
Yatarak tedavi teminatı dışında aşağıdaki teminatlar isteğe bağlı olarak ilave prim ile poliçe kapsamına dahil edilebilir.
Ayakta tedavi teminatı:
Poliçede belirtilen limitler dahilinde sigorta başlangıç tarihinden sonra gerçekleşen rahatsızlıklara ilişkin aşağıdaki teminatlardır.
3. Poliçe Şartları:
Sağlık Sigortası Genel Şartları, Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigorta poliçesi ve özel şartları çerçevesinde belirlenir.
Poliçe kapsamında ödeme yapılabilmesi için sigortalının;
4. Teminat Kapsamı Dışındaki Haller:
Teminat dışı haller için Sağlık Sigortası Genel Şartları ve Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası Özel Şartları’nı kontrol ediniz
Sigorta teminatı, aşağıdaki halleri kapsamaz:
5. Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası nerede geçerlidir?
Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, şirketimizin anlaşmalı olduğu ve SGK ile de anlaşması bulunan kurumlarda/doktorlarda geçerlidir. SGK ile anlaşmalı olduğu halde, Şirketimizle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası kapsamında anlaşması bulunmayan sağlık kuruluşlarında yapılacak tedavi giderleri kapsam dışındadır.
6. Yabancı uyruklu kişiler sigortalanabilir mi?
Sadece Genel Sağlık Sigortası hak sahibi olan Türkiye Cumhuriyeti (T.C) vatandaşları ve Genel Sağlık Sigortası hak sahibi olan yabancı uyruklu kişiler sigortalanabilir. Poliçe sadece Türkiye Cumhuriyeti (T.C) sınırları dahilinde geçerli olup, yurt dışında geçerli değildir. KKTC yurt dışı olarak kabul edilir.
7. Sağlık Uygulama Tebliği’nde(SUT) oluşabilecek değişiklikler poliçeye yansıtılır mı?
Poliçe dönemi içerisinde Sağlık Uygulama Tebliği’nde(SUT) söz konusu olabilecek değişiklikler poliçeye güncel olarak yansıtılabilir.
8. Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’ndan çocuklar yararlanabilir mi?
Yeni doğan bebekler için doğum tarihi itibariyle 15.gün risk analizi değerlendirmesi yapılır. Sigorta ettirenin 18 yaşından büyük ve aynı poliçede sigortalı olması durumunda aile poliçesine eklenerek sigortalanır. 0-17 yaş çocuklar tek başına sigortalanamaz. Aynı poliçe kapsamında aile olarak sadece anne, baba ve/veya bekar çocuklar yer alabilir. Bireyler ilk poliçe başlangıcında sigorta kapsamına alınmadı ise poliçenin devam eden 1 yıllık ara döneminde eş veya çocuk dahil edilemez. Aile üyeleri yenileme döneminde dahil edilir.
9. Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası hangi yaş grupları için geçerlidir?
Bu sigorta, 15 günü tamamlamış sağlıklı bebekler ve 60 yaşından gün almamış kişileri teminat altına alır. Talep edilmesi halinde, sigortalının bakmakla yükümlü olduğu evlenmemiş çocukları SGK kabul kriterleri baz alınarak sigorta teminatına dâhil edilebilir. Yenileme süresi maximum 70 yaşına kadardır.
10. Hangi teminatlar 3 ay süre ile kapsam dışıdır?
Yatarak tetkik/tedavi giderleri, tüm fizik tedavi giderleri, endoskopik işlemler ile aşağıdaki hastalıklara ilişkin giderler sigorta başlangıç tarihinden itibaren 3 ay süre ile kapsam dışındadır. Bu rahatsızlıkların ani veya kaza sonucu olarak ortaya çıkmasına bakılmaz.
12. Tarafların, sigorta genel şartlarına ek olarak, kanuna, ahlaka aykırı bulunmamak ve sigortalı aleyhine olmamak üzere özel şart kararlaştırabilme hakkı vardır.
13. Sigorta priminin tespitine ilişkin kriterler: Primler, Sigortacı’nın portföy deneyimi, sigortalının yaşı, cinsiyeti ve seçilen plan ve teminatlar dikkate alınarak hesaplanır.
D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ
1. Tazminat başvurusu için gereken bilgi ve belgelere ilişkin listeyi, poliçenin hazırlanmış ise sigortacınızdan isteyebilirsiniz. Ayrıca www.generali.com.tr web sitesinden de temin edebilirsiniz.
2. Rizikonun gerçekleşmesi durumunda maksimum 8 (sekiz) işgünü içinde, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte sigortacıya başvurun. Sigortacıya ön sayfada yer alan adres ve telefonlardan ulaşabilirsiniz.
3. Bildirim esnasında, sigortacı tarafından verilen talimatlar çerçevesinde hareket edin.
4. Rizikonun gerçekleşmesi hâlinde, tazminat ödeme borcu sigortacıya aittir.
E.TAZMİNAT
1. Sözleşme sırasında verilen teminatların ihtiyaçlarınıza uygun olup olmadığına dikkat edin. Teminat limiti, poliçede yazılı olan ve rizikonun gerçekleşmesi hâlinde sigortacının ödemeyi taahhüt ettiği teminatın azami tutarıdır.
2. Tazminat esasları ve uygulamasına ilişkin bilgiler için Sağlık Sigortası Genel Şartları ve poliçenize ait Özel Şartlara bakın.
3. Sigortalının tedavisi için anlaşmalı kuruma başvurması durumunda, anlaşmalı kurum Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan ve ardından Şirketimizden provizyon alır. Sigortalı, teminat limitleri dahilinde ödenmesi gereken katılım payını ödeyerek ve ibraname imzalayarak anlaşmalı kurumdan ayrılır.
4. Sigortalının anlaşmasız kuruma gitmesi durumunda ise sigortalının tedavi giderleri poliçe kapsamı dışındadır. Ancak Anlaşmalı Sağlık Kuruluşu’nun bulunmadığı iller İstisna sayılıp, bu illerden gelen tazminat talepleri değerlendirilir. Hangi kapsamda ve şartlarda kullanılıp değerlendirileceği poliçe özel şartlarında belirtilmiştir.
5. Tazminat ödemesine ilişkin bilgiler Sigorta Bilgi Merkezi’ne aktarılır.
F. TAZMİNAT ÖDEMESİ
1. Sigortacılık mevzuatı gereği sigorta sözleşmesinde muafiyet uygulanabilir. Uygulanacak muafiyetler poliçenizde yazılıdır.
2. Aşağıdaki fatura ve evraklar GENERALİ SİGORTA A.Ş. anlaşmalı kurumlarından sigorta şirketine gönderilir.
Generali Sigorta A.Ş nin bir ilde Anlaşmalı sağlık kurumun bulunmuyor ise o ilden gelen özel sağlık kurumu faturaları aşağıdaki limitler dahilinde değerlendirilir.
Sigortalının ikamet adresinden itibaren 50 kilometre içerisinde anlaşmalı kurumumuz bulunmuyor ise bizimle anlaşması olmayan ancak SGK ile anlaşması olan hastaneler kullanılabilir. Gelecek tazminat talepleri poliçede belirtilen SUT oranları ve yıllık limit kapsamında değerlendirilir.
Poliçe kapsamındaki bir riskin gerçekleşmesi ve sigortalıya (hak sahibine) tazminat ödemesi yapılmasından sonra, “halefiyet ilkesi” gereğince GENERALİ SİGORTA A.Ş. ilgili mevzuat uyarınca sigortalı yerine geçerek zarara neden olan kişi veya kurumdan zararın tazminini talep etme hakkına sahiptir. Bu hakkın kullanabilmesi için sigortalı, GENERALİ SİGORTA A.Ş. ye her türlü bilgi, belge ve yardımı sağlamakla yükümlüdür. (Hakların Devri İlkesi)
3. Sigortacı Generali Sigorta Sigorta Tahkim Sistemi üyesidir. Sigortacı aleyhinde “Sigorta Tahkim Komisyonu, Altunizade Mh. Kısıklı Cd. No:35 Aksel İşmerkezi, A blok Kat:2 .Üküdar İstanbul” adresinden veya www.sigortatahkim.org veya 0 216 6516565 no’lu telefondan başvuru yapılabilir
G. PRİM TESPİTİNE İLİŞKİN KRİTERLER, İNDİRİM VE EK PRİM UYGULAMALARI
GENERALİ SİGORTA A.Ş. ürün primlerini aşağıdaki kriterlere göre belirler. Primler sigorta şirketince gerekli görüldüğünde bu kriterler doğrultusunda yeniden hesaplanıp değiştirilebilir.
Sigorta ettirenin poliçe primini peşin veya taksitler halinde ödeyebilir. Hangi vade ve tutarlarda ödeyeceği poliçe üzerinde belirtilir. Sigortalı bu ödeme planı doğrultusunda prim ödemelerini yapar. Sigortacı yenileme dönemleri itibariyle, indirim ve/veya ek prim oranlarında, makul .l.üde değişiklik yapma haklı saklıdır.
Poliçe sonunda;
- Sigortalılara o yıl içinde ödenen tazminat/prim oranının aşağıdaki tabloda belirtilen oranlarda olması ve
- Sigorta sözleşmesinin kesintisiz olarak yenilenmesi halinde, hasarsızlık indirimi ve kullanım ek primi yeni sözleşme primlerine uygulanabilecektir. Poliçe yenileme sonrasında sigortalının tazminat talebinde bulunması ve poliçenin tazminat/prim oranının değişmesi halinde, sigortacı oluşacak fark primi sigorta ettiren/sigortalıdan zeyilname ile talep edebilir.
Tazminat/Prim | 0% | 21% | 41% | 51% | 101% | 151% | 201% | 300% |
20% | 40% | 50% | 100% | 150% | 200% | 300% | ~~ | |
İndirim | -15,00% | -7,50% | -5,00% | -1,50% | - | - | - | - |
Ek prim | - | - | - | - | 13,00% | 65,00% | 90,00% | 120,00% |
H. ŞİKAYET, BİLGİ VE CAYMA TALEPLERİ
Her türlü talep şikayet ve cayma bildirimi için aşağıdaki yazılı adres ve telefonlardan başvuruda bulunabilirsiniz.
Generali Sigorta A.Ş. Sigorta Talep ve Şikayet Birimi, Altunizade Mah. Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay Cad. Altınyurt Plaza No: 38 İç Kapı No: 5 34662 Üsküdar İstanbul
Telefon: 0850 555 55 55,Faks: 0850 555 55 55, E-mail: [email protected]
Bu form sigorta teminatının varlığını kanıtlayan bir belge değildir, bilgilendirme amaçlıdır.
Poliçenizi, özel şartlarını, ilgili sigortaya ilişkin genel şartları ve Türk Ticaret Kanunu hükümlerini mutlaka okuyunuz.
Sigorta Ettirenin Adı-soyadı imzası | Sigortacının veya acentenİn kaşesi ve yetkilinin imzası |