Milenyum jenerasyonu her zaman seyahat ediyor gibi görünüyor. 1980-2000 arası doğan milenyum jenerasyonunun, önceki jenerasyonlara göre daha çok seyahat etmelerinin nedeni ulaşımın ve düşünce yapılarının önceki jenerasyona göre daha farklı olması.

Internet Marketing’in yapmış olduğu araştırmaya göre Milenyumların %75’i yurtdışına olabildiğince çok çıkmaya çalışıyolar (diğer jenerasyonlarda bu oran %52) ve neredeyse %69’u seyahatlerini 1 haftadan uzun süre ile planlıyorlar, diğer jenerasyonlarda ise bu rakam %13 civarında. (https://www.internetmarketinginc.com/blog/millennial-travel-trends/)

Sadece daha fazla süre seyahat etmek ile kalmayıp, önceki jenerasyonlara göre daha farklı seyahat rotaları planlıyorlar. Geleneksel deniz kenarındaki tatil beldeleri daha çok tercih edilmesine rağmen milenyum jenerasyonunun orman turları, safari turları ve vahşi hayatla yakından ilgilenme gibi aktiviteleri de git gide artıyor.

Dijital bir dünyada yaşayan toplumlar ve birbirine bağlı paylaşımcı ekonominin yardıcımcıları ile şekillenen yeni düzen, milenyum jenerasyonunun seyahat etme konseptini tamamen değiştirdi. Milenyum jenerasyonunun %87’si sosyal medyada ve bloglarda gidecekleri yerlerle ilgili bir ilham kaynağı arıyor, en düşük fiyat için farklı internet sitelerinde geziyor ve genelde %46’sı seyahat rezevasyonları için tablet ya da telefonlarını kullanıyorlar. %49’u ise en az bir kez son dakika kampanyalarını tercih edip seyahatlerini son dakikada planlıyor. Buna ek olarak, milenyum jenerasyonu ortak kullanılan araçlar, kiralık konutlar gibi uygulamaları herkesten çok daha fazla kullanıyorlar ve bu sayede kısa vadede paylaşımcı ekonomiyi yaratmış oldular. Europ Assistance için yapılan Ipsos anketinde Amerikalı ve Avrupalı milenyumların %59’u ortak kullanılan konutlarda kalmayı tercih ediyor. Çünkü turistik bir seyahatten ziyade daha özgün, deneyimsel ve gerçekçi bir tecrübe elde etmek istiyorlar. (https://www.europ-assistance.com/medias/pdfs/1527050033299.pdf)

Milenyum jenerasyonunun herhangi bir plan yapmadan, hep son dakika buldukları ilk kampanyadan yararlanarak seyahate gittiklerini düşünebilirsiniz. Fakat bu tamamen yanlış olur. Birden fazla web platformunu kontrol ediyor, fiyat oranlarına göre en düşük seçeneği bulmaya çalışıyor, daha önce orada kalan insanların yazdıkları yorumları okuyorlar ve bu sayede bilgi sahibi oluyorlar. Milenyum jenerasyonu seyahatlerini planlayana kadar her gün küçük küçük bir çok araştırma yaparak, en güzel seyahati yapmak için emin olmaya çalışıyorlar ve böylece seyahat deneyimlerini garanti altına almak istiyorlar.

Tatile gitmeden önce yapılması gerekenler listesinin başında ne geliyor? Tabi ki kalacağınız otel hakkındaki yorumları okumak, restorantlara ve turistlerin ilgisini çeken yerlere bakmak, seyahat için en uygun uygulamaları indirmek, gerekli dokümanları kontrol etmek ve gidilecek ülkenin adaptörünü satın almak geliyor. Fakat başınıza gelebilecek olası kaza ve hasar riskleri için (hırsızlık, bavul kaybetmek vb. gibi) önceden önlem almak en önemlisi. Bu noktada da seyahat sağlık sigortası yaptırmanın önemi ortaya çıkıyor.

Generali, milenyum jenerasyonunun seyahate çıkmadan önce yaptıkları günlük araştırma faaliyetlerinin yanında, sigortanın önemini de anlamaları ve bu konu hakkında farkındalık kazanmaları amacıyla onları sigorta sorunları hakkında bilgilendirmeye çalışmaktadır. Bunun için ise onlara basit ve bilgilendirici yazılardan oluşan bir çalışma yapmaktadır.

Yazı dizisinin diğer başlıklarına ulaşmak için buraya tıklayınız.