Generali Sigorta A.Ş

Kazadan Sonra Yapılması Gerekenler Nelerdir?

İlk Yayınlanma: 22.02.2024 Generali Sigorta Son Düzenleme : 22.02.2024

aTrafik kazası sonrasında takip edilmesi gereken adımlar hayati öneme sahiptir. İlk olarak kazaya karışan tarafların sakin kalmaları ve panik yapmamaları önemlidir. Kazadan sonra öfkeyi kontrol altında tutmak ve karşı taraf ile anlayışlı bir şekilde iletişim kurmak gereklidir. Güvenlik her zaman önceliklidir bu nedenle araçları trafiği engellemeyecek bir yere çekmek önemlidir.

Eğer kaza sonucunda yaralanma veya ölüm varsa hemen 112'yi arayarak durumu acil ekiplere bildirmek hayati önem taşır. Kaza yapan araçların fotoğrafları çekilmeli ve araçlar trafiği engellemeyecek bir yere alınmalıdır. Eğer kazada yaralı veya ölü yoksa sürücüler kaza tespit tutanağını doldurmalıdır.

Trafik kazası sonrası yapılması gerekenler arasında kaza tespit tutanağının doldurulması ile sigorta şirketine bildirilmesi ve sigorta sürecinin takip edilmesi bulunur. Bu adımlar olası maddi hasarların ve diğer sorunların çözümüne yardımcı olur.

Maddi Hasarlı, Fiziksel Hasarlı veya Ölümlü Trafik Kazası Sonrası Yapılması Gerekenler

Trafik kazaları her zaman stresli ve zorlayıcı durumlar olabilir. Maddi hasarlı fiziksel hasarlı veya ölümlü bir trafik kazası sonrasında yapılması gerekenler belirli prosedürleri içerir. İlk olarak kaza yerinde güvenlik önlemleri alınmalı ve yaralılara derhal yardım çağrılmalıdır. Polis ve ambulans hemen aranmalı gerekli müdahaleler sağlanmalıdır. Ardından kaza yerinden araçları mümkünse çekmek ve trafik akışını engellememek önemlidir.

Maddi hasarlı bir kaza durumunda tarafların birbirleriyle anlaşarak kaza tutanağı doldurmaları ve gerekli bilgileri alışveriş etmeleri önemlidir. Sigorta şirketine gerekli bilgilerin iletilmesi ve dosyanın açılması gerekir.

Fiziksel hasarlı veya ölümlü bir kaza durumunda polis raporu almak ve sağlık birimlerinden rapor almak önemlidir. Sigorta şirketine olayın rapor edilmesi ve gerekli belgelerin iletilmesi gerekir. Bu süreçte hukuki destek almak da önemlidir.

Kaza sonrasında tüm belgelerin ve bilgilerin titizlikle saklanması ileride olası davalarda ve sigorta süreçlerinde yardımcı olabilir. Ancak her durumda insanların duygusal olarak desteklenmesi ve gerekli tıbbi yardımın sağlanması ön planda olmalıdır.

Trafik Kazası Tutanağı Nasıl Tutulur?

Trafik kazası tutanağı kazaya karışan tarafların bilgilerini ve kaza detaylarını içeren resmi bir belgedir. Tutanağın doğru ve eksiksiz doldurulması önemlidir. İlk adım olarak kazanın tarih ve saati belirtilir. Daha sonra kaza yerinin tam adresi detaylı bir şekilde yazılır. Şahitlerin iletişim bilgileri de tutanağa eklenmelidir.

Kaza tutanağında her aracın sürücüsünün adı, soyadı, TC kimlik numarası, adresi ve sürücü belge numarası yer alır. Araç bilgileri de (marka, model, plaka numarası, şasi numarası, sigorta poliçe numarası) tutanağa eklenir. Kaza türü belirlenirken uygun seçeneğin işaretlenmesi önemlidir.

Ayrıca kazanın olduğu noktada araçların darbe aldığı yerin işaretlendiği bir alan bulunur. Kaza anının resmi ile cadde ve sokak isimlerini içeren bir çizimle belirtilir. Sürücülerin kaza ile ilgili düşünceleri de tutanağa yazılır ve son olarak sürücüler tutanağı imzalar.

Tüm bu adımların titizlikle takip edilmesi kaza sonrası sürecin adil bir şekilde yönetilmesini sağlar. Tutanağın doğru ve eksiksiz doldurulması ileride yaşanabilecek sorunların çözümünde önemli bir rol oynar.

Trafik Polisi Hangi Durumlarda Çağrılmalıdır?

Trafik polisi belirli durumlarda çağrılmalıdır. Öncelikle trafik kazasına karışan taraflar anlaşmazlık içindeyse veya anlaşmaya varamıyorsa polis çağrılmalıdır. Alkol veya uyuşturucu etkisi altında olan sürücülerin karıştığı kazalarda polis müdahalesi gereklidir.

Sürücülerden birinin ehliyetsiz ya da aracı kullanmaya yetkisi olmadığında polise haber verilmelidir. Kazaya karışan araçlardan birinin resmi plakası yoksa trafik polisi olaya müdahale etmelidir. Son olarak trafik kazası sırasında kamu mallarına zarar gelmişse polise bilgi verilmelidir. Bu durumlar trafik polisinin çağrılması gereken durumlar arasındadır.

Trafik Kazası Sonrası Sigorta İşlemleri

Trafik kazası sonrası sigorta işlemleri önemli bir süreci içerir. İlk adım olarak kaza sonrası tutanak doldurularak kazanın detayları belirlenir. Daha sonra bu tutanak ve diğer gerekli belgeler sigorta şirketine iletilir. Sigorta şirketi dosyayı inceleyip hasar dosyasını açar ve bilgileri sigorta bilgi merkezine (Tramer) iletir. Tramer kazaya karışan tarafların kusur oranlarını belirler. Sigorta şirketleri Tramer kararına itiraz etme hakkına sahiptir. İtiraz durumunda tekrar inceleme yapılır ve son karar verilir. Verilen son karar değiştirilemez ve sigorta şirketi bu ödemeyi kazaya karışan sürücülere yapar. Trafik kazası sırasında bir tarafın zorunlu trafik sigortası olmaması durumunda diğer taraf bireysel olarak dava açma hakkına sahiptir. Bu süreçte zorunlu trafik sigortası ve kasko poliçelerinin düzenli olması önemlidir.

Siz de güvenli bir sürüş için Generali Sigorta'dan kaskonuzu yaptırmayı unutmayın. 

Benzer Başlıklar

Araç Perte Çıkınca Ne Yapılmalıdır?

Araç Perte Çıkınca Ne Yapılmalıdır?

Perte çıkan araç için yapılacak işlemler, kaskosuz aracın perte çıkması gibi pert araç işlemleri hakkında detaylı bilgiler.

Devamını Oku
Poliçe Sorgulama Nedir Nasıl Yapılır?

Poliçe Sorgulama Nedir Nasıl Yapılır?

Poliçe sorgulama hakkında tüm detaylar Generali’de! Poliçe sorgulama işleminin nasıl yapılacağını öğrenmek için hemen tıklayın.

Devamını Oku
Bireysel Emeklilik İptali ile Ortaya Çıkan Sonuçlar Nelerdir?

Bireysel Emeklilik İptali ile Ortaya Çıkan Sonuçlar Nelerdir?

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) sözleşmesi, teklif formunu imzalamanızdan 30 gün içerisinde yürürlüğe girer. Sözleşme yürürlüğe girmeden önce Bireyse...

Devamını Oku