Koşmak, bisiklet sürmek, yüzmek ya da futbol, basketbol gibi hareketli sporlar; hareketlilik, çocukların sağlığı için çok önemlidir. Pediatrik Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ayşe Yıldırım’a göre, 5 ila 18 yaşındaki çocukların günde en az 1 saat fiziksel aktivite yapmaları önerilmektedir. Hareketli kalmak zindelik düzeyine katkıda bulunduğu kadar, anksiyete ve depresyon belirtilerini azaltabilir, kasları güçlendirebilir ve ciddi sağlık sorunlarının gelişimini yavaşlatabilir. Ayrıca, iyi bir uyku düzeni oluşturmaya yardımcı olabilir. Ne yazık ki, günümüzde sadece her üç çocuktan biri hareketli kalıyor.

Peki çocuklarımızı daha hareketli olmaya nasıl teşvik edebiliriz? Çocukları hareket etmeye teşvik etmenin birçok yolu vardır. Çocuklara örnek olmak, birlikte dışarı çıkmak ve ekran başında geçirilen zamanı azaltmak gibi bazı faydalı ipuçları için videomuzu izleyin. Unutmayın, bir ebeveyn ne kadar hareketli ise, çocuğu da o kadar hareketli olacaktır. Harekete geçme zamanı!

Tabii ki bütün bunları yaparken ailece güvende kalmak için gereken her türlü tedbiri almalısınız. Yine de küçük aksaklıklar yaşanırsa, çocuklarınızın en kısa sürede eskisi kadar aktif olması için Generali Sağlık Sigortasını inceleyin.

 

 

px Çocukları hareketli olmaya yönlendirmenin yolu