Yaşlandıkça önceliklerimiz değişir; sağlığımızı ve gücümüzü korumak için daha fazla özen göstermemiz gerekir. Vücudumuzun itici gücü olan kalbimizin sağlığına dikkat etmek bunun önemli bir bölümünü oluşturur. Kalp sağlığı için alabileceğimiz önleyici tedbirler arasında en iyilerinden biri ise beslenme tarzımızı gözden geçirmektir.

Her sene 200 bin kişinin kalp krizinden hayatını kaybettiği Türkiye’de sigara kullanımı, fiziksel aktivite eksikliği ve sağlıksız beslenme nedeniyle toplumun %35’i kalp hastalığı potansiyeline sahip. Uzmanlar, dengeli bir beslenmenin kalp sağlığını güçlendirmeye yardımcı olduğunu ve uzun vadede yaşam kalitemizi geliştirdiğini ifade ediyor.

Kalbiniz için faydalı gıdaları öğrenmek için okumaya devam edin.

Kalp sağlığını koruyan dokuz gıda

Besin değerleri nedeniyle kalp sağlığını destekleyen dengeli bir beslenme alışkanlığının parçası olması gereken çeşitli gıdalar bulunmaktadır. Her gıda, kalp-damar hastalıklarını önlemeden, kan basıncını düşürmeye kadar kendine özgü faydalara sahiptir. İşte kalp sağlığınızı korumak ve kalbinizin tam kapasiteyle çalışmasını sağlamak için dengeli bir beslenmede yer vermeniz gereken dokuz gıda.

Kabuklu yemişler

Kabuklu yemişler, kalp için en faydalı gıdalardan biridir. Ceviz veya fıstık gibi kabuklu yemişler bakımından zengin bir diyet, kalp-damar hastalığı risklerini önlemeye yardımcı olduğu ve yüksek düzeyde Omega-3 yağ asitleri içerdiği için ölüm oranında düşüşle ilişkilendirilir.

Brokoli

Brokoli vitaminler, mineraller, antioksidanlar ve lif barındırır. Ayrıca, iyi kolesterolü yükseltmeye ve vasküler kazaları önlemeye yardımcı olan folik asit, demir, kalsiyum ve K vitamini içerir. Ucuz ve farklı şekillerde kullanılabilecek bir malzeme olarak, dolabınızda mutlaka bulunmalıdır!

Bitter çikolata

Az miktarda bitter çikolata tüketmenin birçok faydası vardır. Lökositlerin damar duvarlarına tutunmasını önler ve atardamara esneklik kazandırır. Beslenmenize bitter çikolata eklemek istiyorsanız, en az %70 oranında kakao içeren ürünleri tercih edin.

Çilek

Çilek, flavonoid içeriği sayesinde atardamara esneklik kazandırır. Ayrıca kan basıncını ve kolesterolü düşürür. Düzenli çilek tüketiminin kalp sağlığını güçlendirdiği ortaya çıkmıştır.

Baklagiller

Baklagillerin yüksek protein ve düşük yağ içeriği kolesterolün sağlıklı düzeylerde kalmasına yardımcı olur. Bazı araştırmalar her gün bakliyat tüketiminin kalp-damar hastalığı riskini %22’ye varan oranda azalttığını ortaya koymaktadır.

Zeytinyağı

Amerikan Kalp Derneğinin yaptığı araştırma, her gün yarım yemek kaşığı zeytinyağı tüketmenin kalp-damar hastalığı riskini %15 oranında düşürdüğünü, ayrıca inflamasyonu azalttığını ve kolesterol düzeylerini iyileştirdiğini ortaya koymuştur.

Zerdeçal

Bu baharat, kalp yetmezliği ve hipertansiyon riskini düşüren kurkumin adlı güçlü bir antioksidan içerir.

Somon

Balık, özellikle de kolesterolü ve trigliseritleri düşürmeye katkıda bulunan somon, düşük yağ ve düşük kalori içeriği sayesinde kalp sağlığını desteklemek isteyenler için çok faydalıdır. Kalp-damar sağlığı üzerindeki faydaları nedeniyle dengeli bir beslenme düzeni uygulayanlar tarafından her hafta iki veya üç porsiyon tüketilmelidir.

Sarımsak

Sarımsak, kan basıncını düşürerek ve kolesterol düzeylerini dengeleyerek kalp-damar hastalıklarından korur ve kalp sağlığını güçlendirir. Yoğun tadına rağmen, en yüksek faydayı sağlamak için çiğ tüketilmelidir.

Kalp için önerilmeyen gıdalar

Çok yağlı gıdalardan kaçının

Kızarmış ve işlenmiş gıdalardaki yüksek yağ oranı, kolesterol düzeylerimizi yükseltebilir. Bu sağlıksız yağların alımı sınırlandırılmalıdır. Diğer yandan, avokado gibi bazı yiyecekler yüksek ancak sağlıklı yağ içeriği nedeniyle iyi bir alternatiftir.

Tuz alımınızı azaltın

Çok fazla sodyum tüketmek de yüksek kan basıncına katkıda bulunur ve uzun vadede kalp-damar problemlerine yol açar. Hazır yemekler ya da ketçap veya mayonez gibi soslar tuz tüketiminizi fazlasıyla artırabilir. Yemeklerinizi tatlandırmak için tuz yerine ıtırlı bitkiler veya baharatlar kullanın. Ayrıca, soya sosu kullanırsanız, düşük sodyum içerikli çeşitlerini tercih edin.

Yaşınız ilerledikçe zindeliğinizi yitirmemek için sağlığınıza ve diyetinize daha fazla özen göstermeniz gerekir. Kalp sağlığınızı korumak ve kalbinizi güçlü tutmak için dengeli bir diyetin yanı sıra düzenli kontroller de her şeyin yolunda gittiğinden emin olmanızı sağlayacaktır. Generali Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, sağlıkla ilgili tüm ihtiyaçlarınızda her an yanınızda.

 

px Kalp sağlığı için tüketilmesi gereken gıdalar