Soğuk Havalarda Hastalıklardan Korunmanın 8 Yolu

Generali Sigorta [09/12/2016]

Soğuk havalar sonunda kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladı. Hal böyle olunca grip salgınları, soğuk algınlıkları yani bizi yataklara düşüren o mikroplar her yerde dolaşmaya başladılar. Kış aylarında bu mikroplardan etkilenmemek her ne kadar imkansız değilse de oldukça zor. Biz de, sizler zoru başarabilesiniz diye 8 maddelik bir önlem listesi hazırladık.

1. Soğuk Algınlığına Yakalandıysanız:

SogukAlginligiKiz

Soğuk algınlığı durumunda öncelikli olarak dinlenmek gerekir. Sonrasında ise yiyecek ve içeceklerimize özen göstererek bu zorlu süreci atlatabiliriz. Çay ya da kahve yerine C vitamini açısından en zengin içeceklerden biri olan kuşburnu çayı içebilir, Ihlamur ve adaçayı demleyebilirsiniz. Vücuttan toksit maddeleri atmak için ise su tüketimine dikkat etmeli, çorba gibi sıvı ağırlıklı besinlerin tüketimi arttırmalısınız.

 

2. Hareket Etmeyi Unutmayın!

Spor Yapan Kadın

Fiziksel hareketlerimiz kan dolaşımımızı güçlendirir. Güçlü dolaşım ise güçlü bir bağışıklık sistemi demektir. Havaların değişen durumuna göre giysilerimizi ayarlayıp yürüyüşler yapmanız önemlidir.

 

3. Göz Hastalıklarına Dikkat!

gozhastaligi

Soğuk havalarda en çok yaşanan rahatsızlıklardan bir tanesi de gözde yanma, batma ve kaşıntı olmasıdır. Düzenli aralıklarla bilinçli bir şekilde gözlerinizi kırpmak bu tarz rahatsızlıklardan korunmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle rüzgarlı havalarda dışarı çıkarken, gözlerin etrafını saracak şekilde olan gözlüklerden takmak gerekir.

 

4. Yüz Felcinden Korunmak İçin

usuyenKiz

Yüz felcinin ilk belirtileri yüzün belirli bir kısmında kaş kaldırma, göz kapatma ya da dudak büzme hareketlerinin yapılamamasıdır. Yüz felcinden kısmen korunmak için ıslak saçınızı ve nemli yüzünüzü sokağa çıkarken iyice kurutmalısınız. Ayrıca soğuk hava da açık pencereli bir arabada seyahat etmemelisiniz.

 

5. Kış Aylarında Kalp Krizi Riski 3 Kat Artıyor

kalpkrizigecirenadam

Soğuk havaların kalp hastalıkları üzerinde doğrudan etkisi vardır. Hatta kalp hastası olmayan kişilerde bile göğüs ağrısına neden olabilir. Bunun için mevsime uygun giyinilmeli, fiziksel aktiviteleri ihmal etmemelisiniz.

 

6. Lifli Gıdalardan Destek Alın

LifliGidalar

Kış aylarında özellikle lifli gıdalarla beslenmek önemli. Şerbetli ağır tatlıların yerine, üzüm, kayısı, yaban mersini gibi kuru meyveler tüketilmesine önem vermelisiniz.

 

7. Probiyotik İçeren Ürünler İyi Gelir!

sutvesuturunleri

Bağırsaklarımızda yaşayan ve hastalıklardan korunmamızı sağlayan bakteriler vardır. Probiyotikler bağırsaklarda yararlı bakterileri arttırılmasında etkili olurlar. Probiyotik ürünlerden olan süt, yoğurt ve kefir tüketerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve formunuzu koruyabilirsiniz.

 

8. Karaciğer Dostu Sebzelerle Direnciniz Artsın

kissebzeleri

Kalp,damar sağlığını korumak için pırasa, kereviz gibi kış sebzeleri tüketebilirsiniz. Kış aylarında aile sofralarında lahana ve lahanadan yapılan kapuska, çorba, turşuyu eksik etmeyin.

1

Facebook ile Yorum Yap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


CAPTCHA Image
Reload Image

Generali Sigorta’yı Facebook’ta Beğen, Hiçbir Yeniliği Kaçırma!

likeee

 

 

 

Herkes burada, gelsene sen de.