shutterstock_435625393.jpg

Her hafta ev ile iş arasında gidip gelmek için saatlerini harcamak birçok profesyonelin hayatının kaçınılmaz gerçeğidir ve genellikle, kişiyi, tıkış tıkış toplu taşımayla, trafik sıkışıklıklarıyla ve sıkıntılı gecikmelerle yüzleşmek zorunda bırakır. Son bilimsel çalışmalar, işe giderken stresli bir yolculuk yapmanın, anksiyete, yüksek tansiyon ve depresyon gibi birçok soruna yol açabileceğini ortaya koymaktadır. Bu yüzden de zorunlu yolculukları daha kaliteli bir hale getirmek adına yöntemler bulunması, büyük önem kazanmıştır. İşe kolayca gidip gelmek için size vereceğimiz ipuçlarından faydalanarak muhtemelen yoğun geçecek bir iş gününe doğru bir başlangıç yapabilirsiniz. 

Güncel bilgi edinin 

Yolculuğunuz için ihtiyaç duyabileceğiniz servis uygulamalarını indirin ve otobüs veya tren işletmecisinin Twitter hesapları için bildirim uyarıları kurun. Böylece, sorunlar hakkında önceden bilgi edinebilir ve işinize geç kalmadan yolculuğunuz için gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz! Ortaya çıkabilecek potansiyel sorunlar için mutlaka kendinize zaman tanımaya çalışın. Bu sayede stresli durumlardan kaçınabilirsiniz. 

Çantanızı akıllıca hazırlayın

Gecikmeler ve zorluklar en basit yolculukları bile berbat bir hale getirebilir; bu yüzden, çantanızda taşınabilir şarj cihazı, klimanın çok soğuk çalıştırıldığı bir ulaşım aracı için kazak ve sağlıklı bir atıştırmalık gibi gerekli şeyleri bulundurarak her duruma karşı hazırlıklı olun. Yolda müzik veya sesli kitap dinlemeyi seviyorsanız; kaliteli, dış kaynaklı gürültüyü kesen bir kulaklığa yatırım yapın ve yola çıkarken yanınızda taşıyın.

Yolculuk sürenizi etkili bir şekilde kullanın

İşe gidişinizi bir angarya olarak değil de fırsat olarak görmeye çalışın ve zamanı etkili bir şekilde kullanın. Bu yaklaşım, Headspace gibi uygulamalar ile meditasyona başlamak, DuoLingo ile dil öğrenmek ya da bir türlü okumaya başlayamadığınız kitaba dalmak için iyi bir fırsat olabilir. Alternatif olarak, iş gününüze başlamadan önceki yolculuğunuzu, teknolojiden uzaklaşma şansı olarak da değerlendirebilirsiniz.

Klasik müzikle stresinizi atın

Araştırmalar, klasik müzik dinlemenin, insanı daha rahat, daha mutlu ve daha az stresli hissettirebileceğini göstermektedir; öyleyse neden bir sonraki yolculuğunda ruh halini iyileştirmek için Mozart’ın bazı eserlerini indirmiyorsun?

Sağlık için yolda egzersiz yapın

Spor programınızı çeşitlendirin ve yolculuk esnasında bazı egzersizler yaparak spor salonunda geçireceğiniz zamanı kısaltın. Örneğin; yolun bir bölümünde yürümeye, koşmaya veya bisiklete binmeye ne dersiniz? Arabanızı biraz daha uzağa park ederek kısa süre yürümek ya da tren garında merdivenleri kullanmak bile sağlığınıza faydalı olacaktır. 

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0