Meditasyon yapan insanlar

Günde aklımızdan 50.000 düşünce geçebileceğini biliyor muydunuz? Aklımızda bu kadar fazla düşünce varken, aşırı yoğunlukta çalışan zihnimizi boşaltmakta zorlanabiliriz. İşte tam da bu noktada meditasyon devreye girer. Bin yıllardır Budist keşişleri tarafından uygulanan meditasyon; konsantrasyonu, netliği, duygusal pozitifliği ve iç huzurunu geliştirecek şekilde zihni eğitir. Bu kadim uygulama, çağdaş dünyada gittikçe daha da fazla benimseniyor. İşte meditasyonla daha akıllı, mutlu ve sağlıklı olmanın yolu…

Daha net odaklanma

Günümüzün hiper bağlantılı dünyasında dikkatiniz kolaylıkla dağılabilir ve arka plandaki parazitleri zihninizden uzaklaştırmakta zorlanabilirsiniz. Meditasyon ise bu konuda yardımcı olabilir. Araştırmalar, meditasyonun bize odaklanmayı ve düşüncelerimizin farkında olmayı öğreterek dikkati iyileştirdiğini göstermektedir. Ayrıca, duyguları ve yanıtları kontrol eden alanlar başta olmak üzere, beynimizdeki gri maddeyi fiziksel olarak artırır. Sonuç mu? Daha net odaklanma, hafıza ve öğrenme.

Streste azalma

Stres; anksiyeteyi, yüksek tansiyonu ve diğer ilişkili durumları tetikleyerek fiziksel ve akıl sağlığımıza büyük zarar verebilir. Neyse ki, meditasyonun tetiklediği rahatlama yanıtı bu konuda faydalı olabilir. Örneğin; kas gerginliğini azalttığı, kan basıncını düşürdüğü ve nabzı, solunumu, hatta beyin dalgalarını iyileştirdiği ortaya koyulmuştur.

Daha mutlu bir zihin

Beyin MRI taramaları, strese yanıt verme biçimimizle ilgili ‘savaş ya da kaç’ bölgesinin iki ay meditasyon sonrasında küçüldüğünü göstermektedir. Aynı zamanda, sosyal davranışlar ve karar alma ile bağlantılı olduğu düşünülen prefrontal korteksin büyümesi, meditasyonun zihnimiz ile stres merkezi arasındaki bağlantıyı kesmeye yardımcı olabileceğini önermektedir.

Uykuda iyileşme

Yetişkinlerin yaklaşık %30’u uyku problemleri yaşar ve bu genellikle stres ve zihnin aşırı çalışması ile ilişkilidir. Meditasyon, ana odaklanmamızı, düşüncelerimizin karmaşasını gidermemizi ve tepkilerimiz ve yanıtlarımız ile ilgili daha fazla netlik ve kontrol kazanmamızı sağlayarak, zihni sakinleştirmeye yardımcı olur. Bu da, daha derin uyumamıza yardım eder.

Beynin yaşlanmasını önler

Çalışmalar, meditasyon ile beynin yaşlanması arasında bir bağlantı ortaya koyarak, meditasyonun sağladığı zihinsel odaklanma ve esneklik gelişiminin zihni bilişsel gerilemeden korumaya yardımcı olabileceğini önermektedir. Diyet, antrenman ve eğitim gibi diğer yaşam tarzı etkenleri de önemlidir ancak her kas gibi, beynin de düzenli antrenmana ihtiyacı vardır!

Farkındalıktan öğle atıştırmalıklarına kadar, sağlıkla ilgili püf noktalarının gündelik yaşamınızı nasıl dönüştürebileceğine dair en yeni içeriklere sahibiz.

Formda kalmanıza yardımcı olacak kış etkinlikleri

Twitter kopyası: Daha mutlu, sağlıklı, akıllı olmak mı istiyorsunuz? Belki de meditasyona başlamanın zamanı!

Facebook kopyası: Meditasyonun rahatlama bakımından faydaları iyi bilinir, ancak beyninizi genç ve aktif tutabileceğini biliyor muydunuz? Meditasyonun daha mutlu ve akıllı olmanızı nasıl sağlayabileceğini öğrenin.

LinkedIn kopyası: Meditasyonun beyninizin fiziksel yapısını değiştirebileceğini biliyor muydunuz? Meditasyonla daha akıllı, mutlu ve sağlıklı olmanın yoluna göz gezdirelim.

px Meditasyonun sağlığınız için 5 faydası

Bu içeriği beğendiniz mi?
Blog içeriğimizin beğendiğiniz tarzda yazılardan oluşması için lütfen bu içeriği beğenip beğenmediğinizi bizimle paylaşın.
Evet, beğendim.0
Hayır, beğenmedim0